שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » מיכאלי דוחה את התקנה למניעת שכחת ילדים
מס רגב בוטל
השרה החליטה לפנות לוועדת הכלכלה בכנסת על מנת לדחות את כניסת החובה להתקנת מערכת לשכחת ילדות וילדים, וזאת עד לחודש יוני 2022
ילד ברכב | צילום: Gorlov-KV, שאטרסטוק

לאחר התייעצויות עם גורמי המקצוע ודיונים בהם הוצגו העמדות השונות, החליטה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לפנות לוועדת הכלכלה בכנסת על מנת לדחות את כניסת החובה להתקנת מערכת לשכחת ילדות וילדים שנקבעה בתקופת שרת התחבורה הקודמת, וזאת עד לחודש יוני 2022. הדחייה נועדה על מנת לבחון את הדרכים החלופיות לאפשר קיומן של מערכות מסוג זה, תוך התחשבות בצרכי הנהגות והנהגים בהיבטים השונים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "ילדות וילדים שנשכחים ברכב זוהי תופעה כואבת ונוראית, ואני קוראת לכל ההורים – התמקדו בילדיכם, והימנעו מהסחות הדעת השונות, ובעיקר מאלה הנגרמות מהשימוש בטלפונים סלולריים. משרד התחבורה שם בראש ובראשונה הצלת חיים כמטרה עליונה. עם זאת, האופן בו נקבעה התקנה דורש חשיבה נוספת ותיקונים מהותיים כדי שהיא תוכל לממש את מטרתה ולהציל חיים. על כן, החלטתי לפנות לוועדת הכלכלה בבקשה לדחות את כניסת התקנות לתוקף לחודש יוני 2022".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לשעבר, חברת הכנסת תא"ל (במיל') מירי רגב: "ההחלטה של שרת התחבורה מיכאלי מסוכנת, ועלולה לעלות לצערי במחיר חייהם של פעוטות חסרי ישע, שימצאו את מותם הטראגי ברכבים הלוהטים. כל פעוט שיימצא את מותו הטראגי ברכב החל מאוגוסט יהיה רשום על שמך, השרה מיכאלי".

"איך לא רעדו לך הידיים לדחות את התקנות מאוגוסט השנה ליוני שנה הבאה? מדובר בתהליך שנעשה בצורה המקצועית ביותר והובל על ידי גורמי המקצוע במשרד התחבורה, בוועדת הכלכלה ולמול משרדי הממשלה הרלוונטיים. תיקונים קוסמטיים ניתן לעשות תוך כדי ולא צריך לדחות את כל התהליך. התקנה היא מצילת חיים וכפי שאמרתי כל פעוט שימצא את מותו הטראגי ברכב או ייפגע יהיה רשום על שמך", דברי רגב.

ביד שרה מברכים את שרת התחבורה ח"כ מירב מיכאלי, על ההחלטה לדחות את יישום התקנות למניעת שכחת ילידם לרכב לחודש יוני 2022. ביד שרה ממשיכים לספק לכל המעוניין בהשאלה, את ה'טפצפה' – ההתקן שפותח למניעת שכחת ילדים, שמשמש כב עשרות אלפי הורים בכל רחבי הארץ. ההתקן ניתן בהשאלה בכל סניפי יד שרה, בהשארת פיקדון של 40 שקלים בלבד.

משה כהן, מנכ"ל יד שרה: "ההחלטה החשובה של שרת התחבורה, עושה צדק עם מאות אלפי הורים שידם אינה משגת לרכוש מערכות מתקדמות. אנו קוראים למשרד התחבורה להמשיך בקמפיין להגברת המודעות לשימוש בהתקנים למניעת שכחת ילדים ברכב, ולהמשיך כך את המגמה של ירידה באירועי שכחת ילדים בשנים האחרונות".

המועצה לשלום הילד: "התקנות המחייבות התקנת אמצעי התרעה למניעת שכחת ילדים ברכב הן לא פחות מאשר הצלת נפשות ולדחייתן עלולה להיות השלכות הרות גורל על ילדים עד אובדן חיים ומוות ביסורים. אנחנו קוראים לשרת התחבורה לחזור בה מההחלטה ולפעול, בשבועות שעוד נותרו לכניסת התקנה לתוקף, להרחבת מספר האמצעים למניעת שכחת ילדים כדי להוביל להוזלתם ו/או לסבסד אותם. כל זאת במקביל, להעלאת המודעות והעירנות בקרב הציבור והגברת האינטנסיביות של מסעות הסברה. ההחלטה שצריכה היתה להתקבל היא, כניסה של התקנות לתוקף תוך שינוי והתאמה של נושאים הדורשים זאת. דחיית התקנה היא לא הפתרון הנכון, והיא תעלה בחיים של ילדים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים