שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » מיכמן אשראי לעסקים השלימה הנפקה ראשונה
יחלו להיסחר
במסגרת ההנפקה, שבוצעה במתכונת של הצעה אחידה, גייסה החברה כ-25 מיליון ₪ לפי שוויי חברה של כ– 70 מיליון ₪ לפני הכסף ונטלו בה שורה של גופים מוסדיים וגופי השקעה
הבורסה בתל אביב | צילום: Pavel Ignatov, שאטרסטוק

הכנסות המימון של החברה במחצית הראשונה של 2020 עמדו על 9.9 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-6.3 מיליון ש"ח לתקופה המקבילה ב-2019 ול-15.2 מיליון ש"ח ל-2019 כולה. הרווח הנקי עמד על 1.7 מיליון ש"ח במחצית הראשונה של 2020, בהשוואה ל-1.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ו-7.5 מיליון שקל ל-2019.

תיק אשראי ברוטו של כ-90 מיליון ₪ המהווה גידול של 30% לעומת חודש יוני 2019. ההון העצמי מסתכם ב-12.5 מיליון ₪ וצפוי לגדול לכ-38 מיליון ₪ לאחר השלמת ההנפקה לציבור.

את ההנפקה הובילה חברת לאומי פרטנרס חתמים ביחד עם אוריון חיתום וביקוש גיוסי הון. משרד עו"ד יורם ל. כהן ושגיא שמש ומשרד רואי החשבון EYליוו את ההנפקה

לפני חודשים ספורים החברה קיבלה ההיתר לרישיון מורחב מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה מספקת אשראי למעל 700 לקוחות בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים.

חברת מיכמן הוקמה בשנת 2015 על ידי יניב ביטון הינה חברה המעניקה אשראי לעסקים קטנים ובינוניים במשק, החברה החלה את פעילותה בינואר 2016 והיא עוסקת במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים בעיקר כנגד קבלת ממסרים דחויים. קודם לקבלת הרישיון המורחב, החברה פעלה תחת רישיון למתן אשראי בסיסי שניתן לה בהתאם לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים.

יניב ביטון, מנכ"ל ומייסד חברת מסר: "אנו גאים בהצלחת ההנפקה, ומודים לציבור המשקיעים על הבעת האמון, הבאה לידי ביטוי בשורה של גופים מוסדיים מובילים שלקחו חלק בהנפקה. אנו רואים בהפיכת החברה לציבורית שלב חשוב ומהותי. כספי ההנפקה ישמשו להאצת הצמיחה, להרחבת הפעילות ולבניית שיתופי פעולה ארוכי טווח".

רו"ח דורון ספיר, יו"ר החברה מסר: " התחום של אשראי חוץ בנקאי ובעיקר לעסקים קטנים ובינוניים, הינו תחום חיוני במיוחד בתקופה מאתגרת זו. הנפקת החברה לציבור תאפשר למיכמן לקחת צעד קדימה, לחזק את ההון העצמי, לגוון את מקורות האשראי שלה ולהציע ללקוחותיה הקיימים והחדשים פתרונות אשראי מגוונים תוך מימוש התכנית האסטרטגית שלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים