שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מיליון מנותקים מחשמל: הסופה היכתה בעוצמה
ארה"ב
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר אמש כי ההוריקן מסכן חיים וצפוי להותיר אחריו נזק אדיר. "ייקחו שבועות עד שנחזיר את החשמל לחלק מהמקומות אחרי ההוריקן"
הסופה איידה | צילום: Drew McArthur, שאטרסטוק

ארה"ב חטפה אמש את הסערה "איידה" בדרום ארה"ב עם רוחות של כ-240 קמ"ש. גגות וסככות של בניינים התעופפו ברוחות, רחובות הוצפו – והעיר ניו אורלינס כולה, נותקה מחשמל. בסך הכול נותרו יותר ממיליון בני אדם ללא חשמל במדינות מיסיסיפי ולואיזיאנה בעקבות נזקי הסופה, כאשר הנשיא ביידן אמר כי יתכן ויקח שבועות עד שיחזור החשמל לכל המקומות.

הסופה "איידה" נחשבת לחמישית בעוצמתה בהיסטוריה של ארה"ב. היא הכתה במדינת לואיזיאנה בדיוק בתאריך שבו הכה הוריקן קתרינה, לפני 16 שנה, וצפויה להגיע גם למדינת מיסיסיפי. שעות לאחר שהכתה בחופי לואיזיאנה, היא נחלשה להוריקן בדרגה 2, עם רוחות של כ-175 קמ"ש.

כתוצאה מהרוחות החזקות התעופפו סככות וגגות מבנים באוויר כולל גג בית חולים בלואיזינה וסירות התנתקו ממעגנים. משמר החופים בעיר ניו אורלינס דיווח על יותר מעשרה כלי שיט שהתנתקו ממעגנים, ואחד מהם אף פגע בגשר. העיר ניו אורלינס כולה, יחד עם פרבריה, נותקו מחשמל – ולפי ספקית החשמל בעיר – מדובר בנזק "קטסטרופלי" למערכת החשמל באזור.

אתמול, במחוז אסנשן שבלואיזיאנה נהרג אדם מפגיעת עץ שנפל עליו.

מושל לואיזיאנה אמר "הסופה פשוט עצומה. אפשר לראות גגות עפים ממבנים בכל מיני מקומות, זו אחת הסופות החזקות בתקופה המודרנית".

הסופה "איידה" החלה בתור סופה טרופית בים הקריבי לפני שלושה ימים, והתחזקה תוך ימים ספורים להוריקן. כאשר גורמים רשמיים בארה"ב הסבירו כי לא היו יכולים לארגן פינוי חובה כולל של תושבי ניו אורלינס, מאחר ש"איידה" התחזקה במהירות שיא – שלושה ימים – מה שלא הותיר די זמן להיערך.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על מדינת לואיזיאנה אזור מוכה אסון, והורה לשלוח לה סיוע פדרלי.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר אמש כי ההוריקן מסכן חיים וצפוי להותיר אחריו נזק אדיר. הוא ציין כי ממשלו נערך למצב הגרוע ביותר. "ייקחו שבועות עד שנחזיר את החשמל לחלק מהמקומות אחרי ההוריקן", הוסיף ביידן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים