שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מיליון שקל, מחסנים עמוסים ואפס קהל
מירון בצל הקורונה
משבר הקורונה שמאיים על הכלכלה הגלובלית לא פוסח על הר מירון: בעוד שאלת העלייה בל"ג בעומר מרחפת באוויר, ידוע לכל כי כל החלטה תגביל את היקף העולים מירונה למינימום האפשרי • המשמעות: איום קיומי על הארגונים הפועלים בהר
ריקודים בכניסה לציון הרשב"י במירון | צילום: דוד כהן, שאטרסטוק

בשבועות האחרונים מתקיימים דיונים קדחתניים בין כלל גורמי המקצוע והשטח לקראת הילולת רשב"י שתתקיים בעוד כשבועיים ביום ל"ג בעומר. השנה, בצל ההגבלות שהוטלו בשל משבר הקורונה, כבר ברור לכל כי החגיגות יצוינו במתכונת שונה מזה שהכרנו בשנים האחרונות.

"אני לא חושש ואינני מודאג", אומר ל'בחזית' בביטחון ר' אליעזר קרליבך מנכ"ל הארגון הגדול והוותיק הכנסת אורחים רשב"י. לדבריו, "המבוגרים שבינינו המקפידים לפקוד את ציון הרשב"י בכל שנה ביום בל"ג בעומר, בוודאי יידעו לספר שעלייה של כמות כזו גדולה של אנשים בל"ג בעומר, כפי שאנו עדים לו בשנים האחרונות, מעולם לא נראתה. כך שלא אלמן ישראל ואנחנו משוכנעים שבע"ה עד ליומא דהילולא דרשב"י המצב יתבהר לטובה".

קרליבך מבחינתו, ערוך כבר עכשיו לקליטת ההמונים כבל שנה, "את מוצרי הבשר כבר רכשנו באזור חנוכה, הכל עומד כאן במקררים. אנחנו מוכנים".

עם זאת, אי אפשר שלא להביט על תמונת המצב באופן ריאלי ולהבין כי דרכי מירון השנה יהיו שוממות יותר ביחס לשנים עברו, שלא לדבר על האורחים הרבים מחו"ל שהשנה יאלצו לחגוג את ההילולה באמצעות אפליקציית ה ZOOM.

לשאלת 'בחזית' האם הוא מודאג מההשקעה הרבה שעלולה לרדת לטמיון, עונה קרליבך כי הארגון אכן השקיע השנה "קרוב למיליון ₪ בהוצאות ההילולא". זאת, מאחר וההזמנות נערכו הרבה לפני שמישהו בעולם חלם על קורונה. לדבריו, "לא מעט המחאות בסכומים ניכרים ניתנו לספקים במיוחד לימים אלה, אך אין לי ספק שהכל יסתדר על הצד הטוב ביותר".

כמו כן, החל הארגון להפעיל מוקד טלפוני חינמי לרווחת הציבור, בו ניתן למסור שמות לתפילה בציון הרשב"י הקדוש, מאחר ולציבור הרחב ככל הנראה לא תתאפשר השנה ההגעה ליון ביום ההילולא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים