שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מילים יכולות להפוך לנהרות של דם"
גנץ נגד נתניהו
מ"מ שר המשפטים: "נתניהו כבר ניסה להצביע נגד עמדת היועץ המשפטי לממשלה וחוק היסוד של הממשלה, הוא מסרב למנות שר משפטים קבוע. הוא קורא לעלות על צאלח א-דין"
תגיות:
בני גנץ | צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

שר המשפטים בני גנץ נאם הערב (ה') בכנס שקיימה הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן בנושא מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה.

בדבריו גם התייחס למשבר היחסים עם ירדן ואמר: "לצערי בהתנהלותו נתניהו פגע קשות ביחסים עם ירדן מה שהביא לאובדן נכסים משמעותיים עבור מדינת ישראל. היחסים עם ירדן הם אבן יסוד בביטחון ישראל ונמשיך לחזק אותם בכל הרמות".

בעניין מעמדה של מערכת המשפט ציין גנץ כי: "אנו חיים במציאות של הסתה בלתי פוסקת כנגד כל אושיות הדמוקרטיה ובראשן מערך הייעוץ המשפטי שהפך לשק חבטות של ראש ממשלה".

"בהתחלה היו אלו "תפירת תיקים", היום מדברים על "מניעת מענקים מהציבור", ואפילו האשמת היועץ המשפטי ב"הכנסת מוטציות לארץ". פרקליטים נרדפים על ידי השלטון, היועץ המשפטי ופרקליטה בכירה מאובטחים בשל איומים לחייהם. השיא הגיע בקריאה המופקרת לציבור לעלות על צאלח א-דין. חשוב להגיד, ואולי דווקא במקום הזה- מילים יכולות להפוך לנהרות של דם".

עוד התייחס גנץ לסירוב של ראש הממשלה למנות שר משפטים קבוע ולפעול בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה: "נתניהו כבר ניסה להצביע נגד עמדת היועץ המשפטי לממשלה וחוק היסוד של הממשלה, הוא מסרב למנות שר משפטים קבוע".

"זה רק הסיפתח. לולא כחול לבן הייתה בממשלה, היו נשברים כל מנגנוני האיזונים והבלמים. זה בדיוק מה שמבקש נתניהו "לתקן" כחלק ממזימת אפריל, על ידי פיטורי שרי כחול לבן, פיטורי היועץ המשפטי והליכה לבחירות חמישיות או הקמת ממשלת 61 עם בנט, סמוטריץ' ובן גביר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים