שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מיליציות איראניות ירו טילים לבסיס אמריקאי
המזה"ת בוער
מיליציות איראניות ירו טילים לעבר בסיס אמריקאי סמוך לשדה נפט בדיר אל-זור שבצפון מזרח סוריה. בצבא ארה"ב אישרו כי הבסיס הותקף בירי רקטות ולא היו אין נפגעים
תגיות: ,
כוחות צבא ארה"ב | צילום: Staff Sgt. Leticia Samuels, Public Affairs

רקטות שוגרו הערב (שני) לעבר כוחות אמריקניים במזרח סוריה, יממה אחרי התקיפה האווירית נגד המיליצות השיעיות בגבול עם עיראק – כך מסר דובר מטעם צבא ארצות הברית, שציין כי לא ידוע על נפגעים וכי הכוחות בוחנים אם נגרם נזק. הוא אמר כי לא ידוע מי עומד מאחורי השיגורים, אך המיליציות איימו להגיב אחרי שכמה מלוחמיהן נהרגו הלילה.

בהודעת סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה נמסר כי "טילים נורו לעבר בסיס צבאי של הכוחות האמריקניים הכובשים בשדה הנפט אל-עומאר" – מבלי לציין מי אחראי לירי. שדה הנפט אל-עומאר נמצא בשליטת "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" – ארגון מורדים כורדים שנתמך על ידי ארה"ב.

במקביל, כלי תקשורת המזוהה עם המורדים דיווח על תקיפה אווירית על כוחות הנאמנים לאיראן בסביבות העיר אל-מיאדין, הנמצאת בשליטת משטר אסד. לפי הדיווח, הכוחות הפרו-איראניים הגיבו בשיגור כמה פגזים שנפלו באזור הבסיס האמריקני.

הלילה, משרד ההגנה האמריקאי הודיע כי ביצע תקיפות אוויריות נגד מיליציה פרו-איראנית בגבול עיראק-סוריה. זאת, בתגובה להתקפות כלי טיס בלתי מאוישים של המיליציה נגד כוחות אמריקנים ומתקנים של ארה"ב בעיראק. הבית הלבן הוסיף מוקדם יותר כי התקיפה נועדה להגביל את ההסלמה בין הצדדים.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי בתקיפה נהרג ילד ושלושה אזרחים נפצעו. במקביל, בכלי תקשורת עיראקיים שמקורבים למיליציות הפרו-איראניות דיווחו על ארבעה הרוגים. בכיר במיליציה הפרו-איראנית שאליה השתייכו ההרוגים בתקיפה אומר כי המיליציה נמצאת בכוננות מלאה וממתינה להוראה ממפקדיה "להגיב ולנקום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים