שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מינויו של ג'ו ביידן לנשיא אושר בקונגרס
אחרי המהומות
בתום הצבעה בקונגרס זכה הנשיא הנבחר בתמיכת 306 האלקטורים מול טראמפ שקיבל 232 • הישיבה שהופסקה מוקדם יותר, חודשה לאחר שהמפגינים הוצאו והמקום אובטח
ג'ו ביידן | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

הקונגרס של ארצות הברית אישר הבוקר (חמישי) באופן סופי את הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות, חצי יממה אחרי המהומות האלימות של תומכי הנשיא המכהן דונלד טראמפ, שבהן נהרגו ארבעה אנשים. במהלך הדיונים הביעו חלק מחברי הקונגרס הרפובליקנים התנגדויות לניצחון של ביידן בכמה מדינות מפתח, אך אלו נדחו ורק עיכבו את הדיון שתוצאותיו היו צפויות מראש.

בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר, שעון וושינגטון, חצה ביידן את רף האלקטורים הדרוש לניצחון – 270. בסופו של דבר הוא קיבל את 306 האלקטורים שבהם זכה בבחירות, לעומת 232 לטראמפ – שטען כל העת ללא ביסוס לזיופים בתוצאות.  בבית הנבחרים הצביעו 282 חברים נגד דחיית אישור התוצאות, לעומת 138 בעד, ובסנאט הצביעו ברוב של 92 מתנגדים לעומת 7 תומכים במהלך. 

התוצאות הוכרזו על ידי סגן הנשיא מייק פנס, שספג מטחי ביקורת מצד טראמפ על כך שלא התערב בהליך – אף שאין זה בסמכותו. פנס, שהחוק הטיל עליו את ניהול הישיבה, הבטיח לאלו ש"זרעו הרס" כי הם לא הצליחו להשיג את מבוקשם. "אלימות לעולם לא מנצחת, החירות מנצחת… בואו נחזור לעבודה", אמר. יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אמרה כי "למרות הפעולות המבישות" שנראו בבירה, "אנו נהיה חלק מהיסטוריה שמראה לעולם ממה עשויה ארה"ב".

ישיבת הקונגרס אתמול נקטעה ונאלצה להשתהות בעקבות המהומות האלימות שפרצו בגבעת הקפיטול במהלך הדיון, לאחר שתומכי טראמפ פרצו לבניין ויושביו פונו מהמקום. עימותים אלימים נרשמו בקרב המתפרעים וכוחות הביטחון, ארבעה נהרגו ו-52 בני אדם נעצרו. רק כעבור כמה שעות חודש הדיון. הרשויות מצאו שני מטעני צינור, אחד במטה המפלגה הרפובליקנית והשני במטה המפלגה הדמוקרטית.

במהלך המהומות חסרות התקדים, גז מדמיע חדר לבניין, לאחר שמוקדם יותר המשטרה הורתה לחברי בית הנבחרים הנמצאים במקום להוציא את מסיכות הגז הנמצאות מתחת לכיסאותיהם, ולהיות מוכנים לעטות אותן. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, נראו שוטרים מסתובבים באולם עם אקדחים שלופים. ראש העיר של וושינגטון, מיוריאל באוזר, הודיעה כי מצב החירום בעיר יהיה למשך 15 ימים, עד אחרי ההשבעה של ביידן ב-20 בינואר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים