שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מינוי ראש מל"ל וביטול משרדים
ישיבת הממשלה
הממשלה אישרה את ביטול המשרדים הבאים: משאבי המים, הדיגיטל הלאומי, נושאים אסטרטגיים, ההשכלה הגבוהה והמשלימה והמשרד לחיזוק וקידום קהילתי
תגיות:
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

הממשלה אישרה היום בישיבתה השבועית את מינויו של ד"ר איל חולתא לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל. חולתא ייכנס לתפקידו ביום א׳, 15 באוגוסט 2021, ז׳ באלול תשפ"א.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך את ד"ר חולתא ואיחל לו הצלחה במילוי תפקידו: "מאחורי איל ישנן שנים של עשייה, גם בתחום המדיני וגם בתחום הטכנולוגי. מדובר באדם יצירתי מאוד, מנוסה מאוד, שמבין את אתגרי הביטחון הלאומי, ואני משוכנע שהוא יבצע את תפקידו בהצלחה".

הממשלה אישרה את ביטולם של המשרדים משאבי המים, הדיגיטל הלאומי, נושאים אסטרטגיים, ההשכלה הגבוהה והמשלימה והמשרד לחיזוק וקידום קהילתי והעברת תחומי פעילותם למשרדי הממשלה השונים.

מטעמה של השרה שאשא ביטון נמסר כי "המעבר יצור רצף חינוכי שיאפשר למערכת לראות את הילד מהגיל הרך ועד להשכלה הגבוהה. כמו-כן, הוא יוביל לייעול העבודה, לחיסכון בתקנים ובמשרות של כח אדם. מהלך זה מצטרף לתהליך הרחב שמובילה שרת החינוך בנושא בחינות הבגרות, שכולל בין היתר את התאמתם של מבחני הבגרות לאתגרי המאה ה- 21'. במסגרת תהליך היא פועלת להקנות בידי התלמידים מיומנויות אקדמיות שישרתו את התלמידים בהמשך דרכם בהשכלה הגבוהה. בכך, השרה היא פועלת ליצור רצף חינוכי בין החלקים של מערכת החינוך, כדי שיזינו האחד את השני, ולא יהיו מנותקים האחד מהשני. האיחוד למעשה יאפשר לראות את החינוך הבלתי פורמלי ובכלל זה את פעילויות תנועות הנוער על רצף היום, בבוקר, בתוך בתי הספר ובערב לאחר שעות הלימודים".

הממשלה אישרה היום את הצעתו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, לסגור את מטה התשתיות הלאומיות שהוקם במשרד האוצר על ידי הממשלה הקודמת. ההצעה לסגירת המטה הגיעה על רקע עבודת מטה שנעשתה במשרד האוצר במסגרתה הוחלט לבטל כפילויות במשרדי הממשלה השונים במטרה לייעל את העבודה. ביטול הכפילויות עשוי להביא לחיסכון של למעלה מ-100 מיליון שקל.

הממשלה אישרה את המדדים להזדקנות מטיבה. באמצעות ביצוע סקר המדדים, מצטרפת מדינת ישראל למדינות מתקדמות בעולם אשר קבעו יעדים להזדקנות מטיבה, מתוך רצון להיטיב את איכות חיי האזרחים הוותיקים, עצמאותם ושילובם בקהילה ולצמצם את הצורך והתלות בשירותי רווחה ובריאות. סקר המדדים יסייע לממשלת ישראל בין היתר בקבלת החלטות במסגרת המאבק בבדידות התוקפת רבים מדור גיל הזהב, עקב יציאתם משוק העבודה, בריאות לקויה, היפרדות ואובדן של בני משפחה וחברים. עלותו של הסקר הינה כ-2 מלש"ח, כאשר כמחצית מהסכום יתוקצב על ידי המשרד לשוויון חברתי, והשאר יחולק בין ארבעת משרדי הממשלה: רוה"מ, רווחה, בריאות ומדע.

שר הרווחה, חה"כ מאיר כהן: "קיים צורך ממשי להגדיר מחדש את תחום הזיקנה ולפעול מתוך ראיה מקצועית ומתוך מחויבות לאזרחים הוותיקים. משרד הרווחה יפעיל את כל כוחו יחד עם הרשויות המקומיות, מחלקות הרווחה ומרכזי היום המופעלים בכל רחבי הארץ, בהתאם לתכנית המדידה. בנוסף למדדים, בכוונתי להניח בעתיד על שולחן הממשלה תכנית לאומית לגיל השלישי".

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "ההחלטה המוגשת לממשלה מתבססת על מעל 100 מחקרים מובילים בעולם שבדקו: מה מעיד על הזדקנות מיטבית? איך אנחנו מודדים תהליך הזדקנות טובה ובריאה? לאן אנחנו בעצם רוצים לשאוף? מניתוח הסקרים שנעשו בעבר, ישנם 3 "מדדי על" שצריך כל הזמן לשפר אותם כדי שאנשים יזדקנו בצורה בריאה: ראשית, תחושת משמעות, שיהיה לבן אדם לשם מה לקום בבוקר. שנית, רמת תפקוד ובריאות, שיהיה לבן אדם כח לקום בבוקר. ושלישית, חוסן כלכלי, כדי שיהיה לבן אדם איך להתקיים בכבוד. המדדים הללו יהוו עבורנו "מצפן לאומי" להכוונת פעולות משרדי הממשלה במטרה לקדם הזדקנות מיטבית בעידן של 100 שנות חיים, בו כל ילד שלישי שנולד כיום בישראל צפוי לעבור את גיל 100. באופן אישי, אני מאמינה שהשקעה בעולם תעסוקת מבוגרים תביא לעלייה בכל שלושת המדדים ותאפשר ליותר אנשים בישראל להזדקן בכבוד".

החלטת הממשלה אשר גובשה על ידי צוות עבודה משותף למשרדי הממשלה, בהובלת משרד רוה"מ, ביחד עם המשרד לשוויון חברתי, משרד הרווחה, משרד הבריאות, משרד המדע ובשיתוף עם מכון מאיירס ג'ון ברוקדייל, מרכז הידע לחקר הזדקנות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, תאפשר איסוף נתונים באמצעות סקר share – הסקר האירופי לבריאות, הזדקנות ופרישה, ובכך תסייע, מלבד ליקוט הנתונים, גם בהשוואתם אל מול מדינות העולם, ותאפשר הסתייעות בניסיון הקולקטיבי המצטבר. מפת המדדים תסייע בקביעת מדיניות ובהכנת תכנית העבודה של משרדי הממשלה השונים העוסקים בתחום הזיקנה.

על פי החלטת הממשלה בכל שנתיים יוגש לממשלת ישראל דו"ח העוקב אחרי המגמות במדדים הללו. באופן הזה תוכל להיבחן מדיניות משרדי הממשלה באופן אובייקטיבי בכל הקשור לרמת האפקטיביות של קידום תהליכי ההזדקנות ברמה הלאומית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים