שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » מי הם המרוויחים הגדולים מהילולת הרשב"י?
מַה טּוֹב חֶלְקֵנוּ
דיווח על סעיפי תקציב מעמד ההדלקה בציון הרשב"י במירון הצית מלחמה של ממש בין אנשי תקשורת חרדים, ואישורי כניסה שניתנו למקורבים ובעלי הון רק הוסיפו אש למדורה • מערכת 'בחזית' הגישה בקשה דחופה לפרסום הנתונים לפי חוק חופש המידע
ההדלקה בציון הרשב"י | צילום: יוסי ברגמן

למרות הסגר על הר מירון בערב ל"ג בעומר, בשל משבר הקורונה, גם השנה תועדו מחדלים רבים – שהוכיחו בפעם המי יודע כמה שלא הציבור אשם בקריסה השנתית במירון אלא המשטרה ונציגי הציבור שאמורים לייצג אותם.

מעמד ההדלקה השנה התקיים כידוע באופן מצומצם, כאשר מלבד קהל בן עשרות משתתפים, עובדי הפקה, אומנים ועיתונאים לא ניתן היה לגשת להר. טוב, לא ממש, ככה אמור היה להיות. בפועל, חולקו אישורי כניסה לקבוצה של מקורבים לשר אריה דרעי, כמו גם בעלי הון חרדים.

הזעם הציבורי נגד חסימת הגישה להר, בצירוף האישורים המקוממים למקורבים הביא לשיח ציבורי נרחב במרשתת נגד הגורמים האחראים, כאשר בד בבד פורסמו בזה אחר זה אייטמים חדשותיים בנושא.

אם חשבנו שהתנצלותו הפומבית של השר דרעי והודעות המשטרה והמשרד לשירותי דת על פתיחה בבדיקה בנושא יסיימו את הסאגה, התברר שהיא רק התחילה.

דיווח של העיתונאי ישראל פריי בחשבון הטוויטר שלו הצית מחדש את הדיון, לאחר שלדבריו "תקציב שידור האירוע בלייב הוא 233,900 ₪. המנחה הוא (מנחם פ"ר) טוקר. תחת הסעיף 'שידור + מראיין' מגיע הסכום – 100,000 ₪". פריי התייחס גם לסעיף הפקת "אישורי כניסה ושלטים" שתקציבו עמד על 50,000 ₪.

בתגובה, דרש טוקר את התנצלותו הפומבית של פריי, תוך שהוא מאיים בתביעת דיבה. "אם לא תמחק את הציוץ + התנצלות פומבית, לראשונה בחיי אגיש תביעת דיבה", צייץ טוקר. מספר שעות לאחר מכן פרסם פריי העתק של מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים, עליו חתומים עורכי דין ממשרד רנן-מרקס המייצגים את טוקר, ובו הדרישה למחוק את הציוץ ולפרסם התנצלות פומבית. זאת, בנוסף לתשלום הוצאות הפקת המכתב על סך 2,500 ₪ + מע"מ.

יצויין כי מערכת 'בחזית' פנתה אמש (ג') למשרד הפריפריה, הנגב והגליל וביקשה לחשוף את כלל הסעיפים התקציביים באירועי החג, לרבות פרטי הספקים והסכום שהועבר לכל אחד מהם. זאת, נוכח הדיווחים על תשלומים בהיקפים גבוהים ממחיר השוק.

בבקשת פרסום סעיפי תקציב ההילולא במירון שהגישה 'בחזית' למשרד הפריפריה, הנגב והגליל צוין כי נוכח החשיבות בדיווח העיתונאי מבקשת המערכת "להמציא את המידע המבוקש ללא שיהוי, בהתאם לקבוע בסעיף 7(ב) לחוק חופש המידע".

פנינו לבקש את תגובתם של ישראל פריי ומנחם טוקר, אך תגובותיהם טרם התקבלו – לכשיתקבלו נפרסמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים