שיתוף
תגובות
דעות » מי הם מתנגדי החיסונים? כסף, כבוד וכוח • דעה
(לא) מתחסנים
בטור דעה חד כתער ונטול כפפות, מפצח משה מנס את הפרופיל של מפיצי הקונספירציות נגד חיסון הקורונה וחושף את מפת האינטרסים המלאה
המתנגדים לחיסונים | צילום: Leandro Marques, שאטרסטוק

הדמויות

בארץ ישנן כמה דמויות "רפואיות", חלקן באיצטלה רבנית, שמשווקות תרופות, טיפולים, שיעורים ומפגשי יעוץ בכסף רב. מהטרנד הזה מתפרנסים כאלו שמתיימרים למכור "תחליפי חיסון" או לטפל ב"כל בעייה קיימת או בנזקי חיסון". חלקם נוכלים גמורים שפועלים בעבור בצע כסף, וחלקם פשוט מתפרנסים מהפרסום המגיע עם הפצת השקרים.

להלן 3 דוגמאות:

א. מפיץ ההפחדות הגדול ביותר במגזר החרדי הוא איש שהיה נחשב לאחד מגדולי המחזירים בתשובה, אך בעקבות התנהלותו ומלחמותיו, התבטא נגדו הרב עובדיה בחריפות והוא הפך באחת ל'מוקצה' במגזר. 

הדרך שלו לחזור לכותרות על מנת לקבל פרסום והשפעה עוברת ככל הנראה דרך הפצת קונספירציות והפחדות שונות ומשונות. הוא מלחין שירים על ביל גייטס ומשתמש בהפחדות וצלצולים בשביל לצבור קהל.

באחד הסרטונים שלו מופיע קונספירטור נוסף: דוקטור אריה אבני, אשר בשנת 2000 פוטר משירותי בריאות כללית, ננזף, ורשיונו לעסוק ברפואה הותלה לחודש. הוא מפורסם בהתנגדותו לרפואה – כמו שיטת קומפרסים של כרוב "במקום טיפול קונבנציונאלי" – ובאמירות קשות כגון: "האונקולוגים הם התורמים העיקריים לכריית קברם של 10,000 חולי סרטן בישראל"; "ראשי משרד הבריאות הם פגומי מוח, הם שטופי מוח… הם עלובי החיים ומעודדי המוות". בכתבת תחקיר שנעשתה עליו נחשף כי הוא לוקח 1,000 שקל עבור זיוף פנקס חיסונים.

ב. דוקטור מוכר ומפורסם במגזר החרדי המפרסם מודעות על "החיים בריאים יותר ללא ניתוחים" ומפרסם בעיתונות החרדית על שלל טיפולים שפותרים כל בעיה קיימת, יש לו ספר שלם נגד הרפואה הרגילה והוא מוכר תרופות לטיפול ומניעת הידבקות בקורונה. רשיונו נשלל בעקבות כך שנתגלו בתרופות ה"טבעיות" שלו סטרואידים וחומרים מסוכנים, הוא כמובן טוען שרודפים אותו וכו'.

ג. הדוגמה האחרונה היא היועץ העסקי דני וידיסלבסקי שיצר בחודשים האחרונים סדרת סרטונים פופולרית בשם "האמת של קורונה", שקיבלה עשרות אלפי צפיות. בהרצאותיו הוא עורך השוואות בין המציאות בישראל לגרמניה הנאצית. הוא מזכיר את השואה, את היטלר, את הטלאי הצהוב ואת ד"ר מנגלה לטובת ההסבר שהוא מציע לקורונה בישראל. כמובן שהוא מראיין גם את פרופסור לס הידוע.

מה האינטרס? ובכן, דני וידיסלבסקי מוכר קורס הישרדות קורונה, החיסון המנטלי לקורונה, של חברת וידיס שירותי ניהול בע"מ. חשוב גם להדגיש שאותו דני הוא מנכ"ל "העמותה לשגשוג וביטחון במזרח התיכון" אשר מזוהה עם מייסד הסיינטולוגיה.

כת הסיינטולוגיה עומדת מאחורי גופים וקבוצות המשתייכים לאותה 'אמונה': "אמהות נגד ריטלין", "אנשים משנים מצבים" ו"ישראל אומרת לא לריטלין". לפי אמונת הסיינטולוגים, הממסד הפסיכיאטרי הוא תולדה של קונספירציה קומוניסטית-נאצית. 

באתר יד לאחים מופיע: "הסיינטולוגיה היא דת סודית וממודרת, מרקם של כזב, הונאה ופנטזיה. הפרקטיקות שלה מהוות איום רציני מבחינה רפואית, מוסרית וחברתית. היא גורמת למחלוקות, חשדות וחוסר אימון בין בני משפחה ומערימה קשיים כספיים".

אז כפי שאמרנו. אינטרסים של כסף, כבוד וכוח.

וזה מביא אותנו לקבוצה השניה של מתנגדי החיסונים. ואולי היא זו שאמורה להיות הכי קריטית בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות.

אין מגיפה הכל הונאה. הקורונה זה השקר הגדול בהיסטוריה. מזימה של אנשי הסדר העולמי החדש, הדיפ סטייט, הבונים החופשיים, הציונות השבתאית יחד עם ממשלת הצללים שהמציאו מגיפה בשביל להחדיר לנו צ'יפים, בשיתוף פעולה עם אנשי הלטאה וצאצאי הנאצים הם מתקינים אנטנות ג'י פייב עם קרני מיקרוגל ומרססים כמטריילס ממטוסים, כך הם שולטים בנו, מאלפים אותנו ומדללים אותנו. כת השטן האילומינטים מאורגנים בתוכנית זדונית של הארגון הסודי אג'נדה 21 שמעורבים בה חברי הכנסת החרדיים יחד עם שדים וליליות. מדובר בתוכנית ניסויים בבני אדם במטרה להשמיד את העם היהודי ולסחור בילדים שלנו ולמכור אותם לאינשי דלא מעלי.

הכתות

כבר בתקופת האבעבועות השחורות הטיף הכומר הנוצרי ג'ון גיבס לרעיון שחיסונים הם נגד רצון בורא עולם. הוא טען באוזני קהל שומעיו, רובם באי כנסיה, שבטבע יש מספר קבוע של מחלות, לדבריו למרות שאבעבועות השחורות היא מחלה קטלנית – זה הוא רצון הבורא. הדברים כמובן נוגדים  את האמונה היהודית על דבר חובת ההשתדלות והרשות שניתנה לרופא לרפא.

עד היום יש זרמים בתוך כת מסיונרית ידועה שמתנגדים לכל עירוי דם או חיסון בטענה שהוא הפרה ישירה של הברית הנצחית שאלוקים כרת עם נח לאחר המבול… (עפ"ל)

הקונספירטורים

לרובם אין אינטרס כלכלי, אבל הם מאמינים ברצינות בשטויות ובהזיות כאלו שאמורים לתת למאמין בהם כרטיס כניסה ישיר למחלקה פסיכיאטרית של פגועי נפש.

אין מגיפה הכל הונאה. הקורונה זה השקר הגדול בהיסטוריה. מזימה של אנשי הסדר העולמי החדש, הדיפ סטייט, הבונים החופשיים, הציונות השבתאית יחד עם ממשלת הצללים שהמציאו מגיפה בשביל להחדיר לנו צ'יפים, בשיתוף פעולה עם אנשי הלטאה וצאצאי הנאצים הם מתקינים אנטנות ג'י פייב עם קרני מיקרוגל ומרססים כמטריילס ממטוסים, כך הם שולטים בנו, מאלפים אותנו ומדללים אותנו. כת השטן האילומינטים מאורגנים בתוכנית זדונית של הארגון הסודי אג'נדה 21 שמעורבים בה חברי הכנסת החרדיים יחד עם שדים וליליות. מדובר בתוכנית ניסויים בבני אדם במטרה להשמיד את העם היהודי ולסחור בילדים שלנו ולמכור אותם לאינשי דלא מעלי.

אך זה לא הסוף, בדיקה קצרה באתרי הקונספירציות תגלה לכם כי כדור ארץ שטוח / יש תקשור עם עולמות חיצוניים  / נתניהו הוא נציג כת השטן  / ישראל עומדת מאחורי גל הטרור העולמי / גזע חייזרי של אנשי לטאה הוא זה שמסתתר בכדור הארץ ושולט ברוב מנהיגי העולם / חברות אנטי וירוס מעודדות ייצור וירוסים / הנחיתה על הירח בוימה על ידי שחקנים על אדמת אמריקה / מעבורת החלל קולומביה מחוללת סופות טורנדו / מערכת כיפת ברזל אינה מיירטת באמת את הרקטות הנורות לעבר מדינת ישראל וכו'…

תתעוררו. אל תהיו כבשים. אל תאמינו לשטיפת המוח. כל השאלות שיש לכם על החיסונים ועל הסיכונים – הן שאלות טובות וראוי שתשאלו ותבררו. יש תשובות להכל. אף אחד לא מכריח אף אחד לקחת חיסון, אבל אל תפלו לפחדים מיותרים ואל תחליטו על הימנעות מפעולה אקטיבית להצלת חיים בגלל פחד

לפעמים יש בסיס של אמת בטענות ועל כך הם מבססים תאוריות שלמות שנראות במבט ראשון כאילו אינן ניתנות להפרכה. אך במרבית המקרים עיון קצר בדבריהם האוחזים ביומרה מדעית ומתכסים באצטלה רציונלית כביכול, ציטוטים ו"ראיות" מאותם נוכלים (בקבוצה א'), מחקרים רשלניים ומוטים, ומחקרים שהם לא קראו או שבכלל קובעים את ההיפך, הונאות מכוונות, סרטוני יוטיוב וכשלים לוגיים מביכים. 

אני אישית לקחתי כמה מה"ראיות" שלהם וראיתי שאין בהן דבר וחצי דבר. להלן כמה דוגמאות טריות: כותרת שמספרת כי מנכ"ל פייזר לא יתחסן – התגלתה לי כידיעה שקרית שלקוחה מראיון בו הוא אומר שהוא לא יתחסן בשלב הראשון אלא יתחסן כאשר יגיע תורו – לאחר אנשים בסיכון וצוותי רפואה; כותרת שזועקת כי בייל גייטס משלם 50 מליון דולר בתמורה לכך שהקורונה תוכרז כמגיפה – מתגלה כידיעה על כך שהוא תרם את הסכום הזה למלחמה במגיפה; וסירטון של אחות שמתעלפת לאחר החיסון, הופך לראיה שהחיסון מסוכן כאשר האמת הידועה היא שמדובר בארוע פיזיולוגי מוכר ונפוץ.

אנשי הטבע

הם אידיאליסטים. אנשים שבאמת אוכלים בריא ומקיימים אורח חיים בריא. הם יספרו לכם שהגוף יכול לרפא את עצמו, ושכל התרופות זה רעל. רק שהם לא ממש מכירים את ההיסטוריה. 

לפני 200 שנה, תוחלת החיים הממוצעת בעולם הייתה (כן כן, תבדקו את זה) 35 שנים (!), מאחר והייתה תמותה גדולה של תינוקות. ואילו ב-2007, תוחלת החיים הממוצעת בעולם הייתה ‏5.‏67 שנים.

באמצע המאה ה-19, מכל 1,000 תינוקות שנולדו מתו בין 200 ל-300 תינוקות. כיום זה בסביבות 3 תינוקות מתוך אלף כאשר יש הבדל ברור בין מדינות עם שירותי רפואה נורמליים לכאלו שאין בהן שירותי רפואה מודרנית.

הם שוכחים את המליונים שמתו ממגפת האבעבועות השחורות ואת מאות הקרבנות שמתו כאן בארץ מנגיף הפוליו. 

אולי הם באמת מעדיפים שלא לקחת אנטיביוטיקה, אינסולין, עירויי נוזלים, פלאזמה, דיאליזה, השתלות, הרדמה, ושלא להשתמש ברפואה. הם הרי יכולים לקחת ויטמין סי ואמבטיית שמש לכל בעיה.

ומה עם פיסטור, שעונים מכאניים, מנועים, מזגנים, טלגרף, אינפרא אדום, טיפולי שיניים, תהודה מגנטית גרעינית, חשמל, רדיו, דנ"א או קפסולה אנדוסקופית זעירה מונחית מרחוק. כל הדברים האלה ברפואה שלא היו בתקופת הסבתות שלנו. זה לא טבעי, זה מיותר, כולם בעבר הסתדרו מצוין בלי זה, ובכלל, הרי אין באמת הוכחה שזה עובד. ראיתם מחקרי בטיחות למשל של תרופות אחרי השתלות?!

בקיצור, הם אינם מבינים ולא מאמינים בקידמה, במחקר המדעי, במתודולוגיה המדעית, ברפואה,  וכמובן שלמרות כל זאת הם מרשים לעצמם לטעון שחיסונים הם מסוכנים, ולא מבינים את ההשלכות של אי ההתחסנות.

הנפגעים

זו הקבוצה שהכי עצוב לי לשמוע עליה. מדובר בהורים לילדים אוטיסטים או שסובלים מפגיעות אחרות. זהו קהל שמאוד קל לו וטוב לו להאמין שקיים קשר בין החיסונים לבין הבעיות של הילדים שלהם. זו פסיכולוגית אנושית – לחפש הסברים ואשמים לבעיות ואסונות. 

מבלי להכליל כמובן, חלק מההורים הללו משתכנעים שהאשמה היא בחיסון, ברופאים המושחתים, בתעשיית הפארמה תאבת הבצע ובממשלה המרושעת, וכמובן בהם עצמם בכך שעשו את הטעות הנוראה שעליהם לכפר עליה – הם מצטרפים לכת ומפיצים באופן מיסיונרי את שקריה ואת הדיסאינפורמציה הדמגוגית שלה להורים נוספים שנמצאים במצב דומה ולציבור הרחב, תוך שהם מזדהים כ"נפגעי חיסונים". 

אותו הדבר גם עם נפגעי הקורונה. כלכלית ונפשית. הרבה יותר פשוט וקל לאדם שנפגע מהקורונה להאמין שמדובר במזימה עולמית מאשר להתמודד עם נגיף שאי אפשר להאשים. הרבה יותר פשוט להאשים את המדינה ברדיפת הדת כאשר סגרו את בתי הכנסת מאשר להתמודד עם גזירה משמים. 

והבעיה הגדולה היא שהרבה פעמים זה מסתדר עם רדיפה אמיתית ועם טעויות מטופשות והזויות שעושה הממשל.

שורה תחתונה: תתעוררו. אל תהיו כבשים. אל תאמינו לשטיפת המוח. כל השאלות שיש לכם על החיסונים ועל הסיכונים – הן שאלות טובות וראוי שתשאלו ותבררו. יש תשובות להכל. אף אחד לא מכריח אף אחד לקחת חיסון, אבל אל תפלו לפחדים מיותרים ואל תחליטו על הימנעות מפעולה אקטיבית להצלת חיים בגלל פחד.

יש כאן מחלה שעומדת לפגוע בך או בקרובים שלך, אתה יכול לשתות כוס מים שהסיכון ממנה פחות מאשר המגיפה עצמה. אתה לא תשתה? הישיבה בחוסר מעש כמוה כלקיחת סיכון לשווא.

הכותב הוא פרסומאי, איש קריאייטיב ופובלציסט חרדי

הצטרפו ועקבו אחר

8 תגובות

  1. משה מנס היקר
    כמה טיפשות יכול לבטא טור אחד.
    כמה חוסר הבנה ואטימות.
    כמה רוע.
    אני מכיר אותך אישית ואף פעם לא חשבתי אותך לאדם חכם, אבל הגועל נפש שמטפטף ממך והכתיבה המשתלחת והמתנשאת שלך כנגד כל מי שלא חושב כמוך. פשוט מבחילה.

    סייג לחכמה שתיקה.

    כשאין לך דבר חכמה להגיד, עדיף שלא תגיד כלום.

    אני לא אוהב לפגוע באנשים, ובחיים לא כתבתי ולא הגבתי לטורים ופוסטים.
    אבל כרגע אני חורג ממנהגי, כי הגיעו מים עד גועל נפש.

    איך אתה לא מתבייש להשתלח באנשים שנהרסו להם החיים?
    איך אתה בכלל מעיז להקיא את השטויות שלך ברבים.
    עדיף תעבור למקצוע שלא חושף את הבערות שלך ברבים.

    ולהבא אני מציע לך שקצת תלמד את הנושא שאתה כותב עליו, כדי שלא תנציח את בורותך ברבים.

    סליחה אם פגעתי בך.
    חשוב להשתיק אותך.
    זה לא פעם ראשונה שאתה מפרסם גחמות שמסכנות יהודים.
    כדאי שבראש השנה תחזור בתשובה על כל הרפש שאתה פולט.

  2. ציטוט מצחיק: "הכותב הוא פרסומאי, איש קריאייטיב ופובלציסט חרדי"
    לא, הכותב הוא סתם אידיוט!!!
    "הטענות" שהוא אומר שיש לאותם "אנשי קונספירציה" הם בעצם אמירות חד משמעיות, מאנשי בריאות, כאן בארץ ובשאר העולם. אנשים שקיבלו פרסי נובל לרפואה, והכרה בינלאומית על גילויים מצילי חיים.
    זאת לא עילה לתביעה? אמור להיות רשום "דעה ממומנת" או משהו בסגנון…

  3. יישר כח לכותב! דברים נכונים מאד!

    אפשר לראות קצת בענין קריסת מגדל הקלפים של אשרוב שמפיץ את כל הדיס-אינפורמציה בענין החיסונים, ורבים חללים הפיל ואולי עוד יפיל בהגיגיו חסרי האחריות נגד כל גדולי ישראל, כאן:
    https://www.prog.co.il/threads/%D7%A1%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%93%D7%94%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-%D7%92%D7%99%D7%90-%D7%96%D7%95%D7%94%D7%A8-%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%9A-%D7%90%D7%97%D7%AA-%D7%9C%D7%90%D7%97%D7%AA-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%98%D7%A2%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%A9%D7%A8%D7%95%D7%91-%D7%90%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A1%D7%9B%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%97%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D.645765/

  4. כ-300 חרדים נספו במגיפה.
    אם אתם בית כנסת של 100 איש, והציבור החרדי הוא כמליון נפש אתה אמור לראות תמותה של 0.01% ממתפללי בית הכנסת, שהם 0.01 מתפללים (כולל בעזרת נשים).

  5. חזק ביותר!
    ולמגיב שחר מנחם חשין , אתה מבלבל את המוח ,שאלותיך הם שאלות טיפשיות ,שאפי' אין טעם להתאמץ לכתוב ולענות עליהם .
    איך אתה ממשיך לכתוב כאלה שטויות, אחרי שכמעט כל אחד מהציבור החרדי מכיר כמה אנשים בריאים שנפטרו מהקורונה ואתה ממשיך להזות שעובדים עלינו ,תתפקח , ומוטב כמה שיותר מהר!

  6. אתה רושם את הכתבה כאילו שכל מי שאומר דברים נגד החיסונים הוא לא צודק והזוי.

    מה, אתה לא רואה שיש הרבה דברים הזויים ומשונים שקורים שאומרים דרשני?

    למשל: כל שנה מתים בישראל כאלף אנשים משפעת. איך זה יכול להיות שהשנה אף אחד לא מת משפעת?
    התשובה היחידה שאני מצליח לענות לעצמי היא: שמתוך ה3000 שמתו מקורונה, בערך 1000 מתו ממחלה נשימתית אחרת שנקראת שפעת.
    מה אתה חושב התשובה לתמיהה הזו?

    שאלה נוספת: למה כל החיים ידענו שמי שאין לו חום ואין לו שיעולים ואין לו קוצר נשימה וכו'. הוא לא חולה. ועכשיו אומרים כל יום בחדשות שמצאנו עוד 1000 חולים (או מספר אחר), כשכולם יודעים שהרוב המוחלט מהמספר הזה הוא לא חולה בכלל, הוא רק נשא. או כמו שאומרים היום אסימפטומטי.
    כמה ענו לי על זה: כן, אבל הם יפגעו באחרים.
    אז קודם כל, נכון. זו הסכנה, אבל עדיין אי אפשר לומר שהם חולים.
    אבל זו הסכנה שאומרים בחדשות כל יום, ואני יודע שהם משקרים/טועים בגדול.
    כי אני מתפלל בשטיבלאך חסידי גדול. כמעט אף אחד לא שם מסיכה שם ולא מרחק וכו'. כולל הזקנים שם. והזקנים ממשיכים לבוא כל יום לתפילה ולא מתים ולא מתחלפים. למה הם לא מתים (איני רוצה במותם כמובן, רק להגדיל את התמיהה)? הרי סגרו את בתי הכנסת בדיוק בגלל הסכנת מוות הגדולה.
    והם באים יום יום, חודש חודש, כבר חודשים ולא מצליחים למות.
    גם יש לנו ניסיון של כמעט שנה של מה שקורה באמת.
    – גם אנחנו כבר יודעים שהרבה מתו מטיפול לא נכון בבתי החולים ומההזנחה שם.
    אנחנו רואים שהם רק מפחידים וגם מי שבכלל לא שומר על ההוראות שלהם, לא קורה לו כלום על אף שהוא זקן וחולה.
    אז אם תרצה להסביר לי את זה על ידי שתאמר שיש כאן אנשים עם אינטרסים להפחיד אותנו כדי שניקח חיסונים והם ירוויחו מזה הרבה כסף, או אינטרסים אחרים שלהם, אז יאמרו לך שאתה קונספירטור. ככה מבטלים את דעתך. זה לא מספיק. הם צריכים לתת הסבר אחר.
    אז אם אתה חושב שזה לא נכון, אז מה כן התשובה הנכונה למציאות הזו? למה סתם מנפחים את מספר המתים? למה מגדילים סתם את הפניקה?

    שאלה נוספת: רוב המתים מהנגיף הם זקנים בעלי מחלות רקע. אז כל שנה מתים זקנים בעלי מחלות רקע גם בלי הקורונה.
    אז אי אפשר לומר שכל שנה מתים אנשים מבעיות בלב והשנה הם לא מתו מבעיות בלב, אלא מקורונה.
    האפשרות לדעת את האמת עד כמה שהקורונה מסוכן או לא: להסתכל כמה מתים מהקורונה באמת.
    זה יוצא מאוד קצת. תוך שנה כמעט בארץ ישראל מתו כ3000 (על פי לשונם, והאמת הרבה פחות מזה) אנשים מתוך 9 מיליון שגרים בישראל.
    זה אחוזים מאוד קטנים ובטח לא אמורים לגרום לבהלה ופחדים כמו שעושים את זה.
    אז מה האינטרס שלהם?

    1. שחר חשין, אתה כותב שקרים וגיבובי שטויות.
      לא נפטרים פה 1,000 איש בשנה משפעת!
      בשנת 2019 נפטרו בישראל 54 חולים ממחלת השפעת וזאת לעומת 127 חולים בשנת 2018.
      טרחתי לענות לך על העובדה הבסיסית השקרית הזו, ניתן לבדוק אותה באינטרנט.
      אין לי זמן ויכולת לטרוח להסביר לך למה גם כל שאר מה שאתה מחרטט הוא שטויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים