שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » מי זאת signal, ולמה היא כל כך פופולרית?
סקירה
בשבועות האחרונים תפסה את הכותרות אפליקציית סיגנל, זאת בשל הדרישה של וואטסאפ אישור תנאי שימוש חדשים המאפשרים להם גישה מלאה למידע אישי
אפליקציית סיגנל | צילום: BigTunaOnline, שאטרסטוק

זעם רב נרשם בשבועות האחרונים ברחבי העולם לאחר שפייסבוק החלה לדרוש ממשתמשי WhastApp לאשר תנאי שימוש חדשים המאפשרים לה גישה מלאה לכל המידע השמור באפליקציה, רבים מהמשתמשים הגיבו בכך שעברו לאפליקציות תקשורת אחרות, המדגישות את פרטיות המשתמשים, והן בתגובה זינקו במספרי ההורדות.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו מככבת  אפליקציית Signal בראש רשימת האפליקציות החינמיות הפופולריות ביותר לאנדרואיד ול-iOS במדינות רבות, בהן ארצות הברית, אנגליה, צרפת וגרמניה. בישראל היא ממוקמת כרגע במקום השני ברשימת ההורדות ל-iPhone, כאשר Telegram במקום השלישי ואילו WhatsApp רק במקום הרביעי. גם בחנות ה-Play Store הישראלית ניצבת Signal במקום הראשון, Telegram במקום השני, ואילו WhatsApp הרחק מאחור.

אז לאחר כל הדיווחים, מי זאת signal ?

מדובר בשירות מסרים מוצפן שמאפשר קיום הודעות טקסט, שיחות קוליות ושיחות וידאו מוצפנות מקצה לקצה. למעשה, Signal לא שומרת מידע על המשתמשים, ואת ההודעות יכול לקרוא רק הנמען. בפיצ'ר נוסף מאפשרת האפליקציה למשתמשים להגדיר כי לאחר פרק זמן קבוע, כל ההודעות ימחקו. הפרמטר היחיד שנשמר הוא מספר הטלפון, וגם בנושא זה החברה פועלת כדי להצפין.

מה ההבדל בין Signal לווטסאפ ולמה סיגנל מועדפת על המשתמשים?

אמנם שיטת ההצפנה של Signal וואטסאפ היא זהה, אך פייסבוק אוספת לא מעט מידע כמו סטטיסטיקות, או פרטים כמו איזה סוג סמארטפון אתה משתמש, או גרסת המכשיר ועוד כל מיני פרמטרים כאלו ואחרים. ובנוסף גם דרך וואטצאפ אוספת פייסבוק פרטים רגישים ואסטרטגים יותר כמו המיקום הנוכחי של המשתמש, רכישות שביצע בעבר, מידע פיננסי, אנשי קשר, נתוני שימוש, כשמדובר במידע רגיש ששווה לפייסבוק לא מעט כסף, וגם מסכן את המשתמשים עצמם. בפייסבוק עצמה, המצב חמור הרבה יותר והמידע שמשותף מתחיל בהיסטוריית גלישה, היסטוריית חיפוש, אנשי קשר, וכלה במיקומים, רכישות ועוד.

זמינות האפליקציה והיתרון המשמעותי שבה

האפליקציה זמינה להורדה בכל הפלטפורמות (IOS, ואנדרואיד), בנוסף היא נתמכת גם במחשבים כמו ווינדוס, מק ולינוקס. והיתרון המשמעותי הוא שמרגע ההרשמה, ניתן להתחבר לאפליקציה מכל מקום ומכל סוג מכשיר, כך שניתן להמשיך להתכתב גם כשהסמארטפון כבוי, בניגוד לווטאסאפ שעדיין לא מאפשרת זאת.

כזכור, אילון מאסק, מנכ"ל חברת הרכב טסלה (Tesla) וכרגע האיש העשיר בעולם, צייץ בטוויטר והמליץ למיליוני עוקביו לעבור ל-Signal. המלצתו של אילון הובילה גם לזינוק של יותר מאלף אחוזים בשווי המניה של חברה בשם Signal Advance הנסחרת בבורסה האמריקנית – אולם באופן סוריאליסטי פרט לשם אין לה כל קשר לאפליקציית ההודעות.

סיגנל עצמה לא נסחרת בבורסה ולמעשה היא אינה חברה עסקית כלל, וכמו טלגרם היא עמותה ללא מטרות רווח. זו אחת הסיבות שמומחי אבטחה ופרטיות סבורים כי ניתן להסתמך על שירותיה, שכן לעמותה אין כל אינטרס למכור פרטים אודות משתמשיה או שטחי פרסום באפליקציה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים