שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מי שאומר שלא ישב עם המפלגות החרדיות משקר"
נתניהו בראיון
ראש הממשלה ממשיך בסבב הראיונות: "אני מתנגד לניסיון לשסות את האזרחים נגד מגזר ספציפי. כל שאר המפלגות שלחו שליחים למפלגות החרדיות"
בנימין נתניהו | צילום: ערוץ 20

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בראיון ל'ג'רוזלם פוסט' ול'סלון הבינלאומי בתל אביב' ליחסיו עם המפלגות החרדיות ואמר כי "כולם צריכים להבין שהממשלה עובדת למען כלל האזרחים. אני מתנגד לניסיון לשסות את האזרחים נגד מגזר ספציפי. החרדים מצטרפים לשוק העבודה, החברה הזו מתקדמת לעבר המודרנה וזה הדבר הנכון לעשות. חוץ מזה, כל שאר המפלגות שלחו שליחים למפלגות החרדיות. מי שאומר שלא ישב איתן – משקר".

בהתייחס להכרה הבינלאומית בדרכון הירוק אמר כי "ישראל יוצאת מהקורונה באופן יוצא מן הכלל עם הדרכון הירוק, לפני כל מדינה אחרת, ואנחנו ננהל מגעים מול מדינות אחרות. יש כבר כמה מדינות שהגיעו לכאן ואנחנו נסכם עמן על הכרה הדדית בדרכונים הירוקים. זה יגיע בקרוב, בתוך שבועות נסיים לחסן את האוכלוסיה המבוגרת, ויהיה לנו הסכם הדדי מול ארצות הברית. זה דבר נפלא. ישראל מובילה בעולם בחיסונים, מובילה ביציאה מהמשבר. אני מקדיש את עצמי השנה לכלכלה. לא נהיה רק אלופי העולם בחיסונים, אלא גם אלופי העולם בצמיחה כלכלית, כולל תיירות".

נתניהו הכחיש כי יחסיו עם הממשל החדש, בראשות הנשיא ג'ו ביידן, מתוחים: "כשאני מתנהל מול ארצות הברית, הברית שלנו לא תלויה בשינויים בממשל. אני תמיד זוכר שאני מייצג את מדינת ישראל ולא את המפלגה הרפובליקנית. כשצריך לנקוט עמדה למען האינטרס הישראלי, לא אהסס לעשות זאת מול כל ממשל".

על האיום האיראני אמר כי "קודם כל, לנשיא ביידן ולי יחסים חמים שנמשכים כארבעים שנים, יחסים אישיים חמים. מעבר לכך, יש לי יחסים נהדרים עם הציבור האמריקאי. יכולות להיות אי הסכמות למיניהן, אבל זה טבעי. כשאני נושא ונותן עם האמריקאים בנושא האיראני, אני זוכר שאני מייצג את האינטרס הישראלי".

"אני חושב שאלמלא המאמצים הבינלאומיים שהובלתי, לאיראן כבר היה ארסנל של פצצות גרעיניות. הובלתי מאבק פוליטי מול כל העולם, והפעולות שביצענו, כמו שליחת המוסד ללב טהרן ולקיחת מסמכי הגרעין, ועוד פעולות רבות שאני יכול לספר עליהן, מנעו מאיראן להתחמש באופן נרחב".

המראיינת, להב הרקוב, שאלה את נתניהו איך היה לפגוש את יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, אך הוא כצפוי התחמק: "את שואלת שאלה שאת יודעת שאיני יכול לענות עליה".

ראש הממשלה התייחס לאקטביזם השיפוטי ואמר כי "אני חושב שאנחנו צריכים רפורמה משפטית. הדבר הנפלא בדמוקרטיה, ואני דמוקרט גדול, הוא שיש מערכת איזונים בין הרשויות. אני חושב שאיבדנו בישראל את האיזון. הכנסת היא הרשות המייצגת את העם, וכדי להשיב את האיזון אנחנו צריכים רפורמה משפטית".

הוא תקף את היועץ המשפטי לממשלה: "אני חושב שזה מדגיש מה קורה כשהתביעה היא, כמו שאמר השופט האמריקאי הדגול ג'קסון, יוצרת חוקים חדשים. במקרה שלי המציאו חוקים, המציאו עבירה פלילית שלא קיימת בספר החוקים של אף דמוקרטיה. זהו ציד מכשפות, זה לא ייאמן. מוחקים מסמכים, ממציאים עבירה, זה מגוחך. הכל מתמוטט להם. אבל זה לא רק המקרה שלי. נשיא המדינה דיבר בעבר על 'כנופיית שלטון החוק', שמעתי את זה גם מרבים אחרים, כולל מאביחי מנדלבליט עצמו. הם רואים שהם לא יכולים לנצח אותי בבחירות, אז הם המציאו אישומים אבסורדיים שמתמוטטים".

נתניהו נשאל על הסתירה בין הקמפיין שלו במגזר הערבי לכוונתו להקים קואליציה שאיתמר בן גביר יהיה בה האצבע ה-61: "בכך שיהיה לנו יותר מ-61. יש רוב חזק מאוד לימין בכנסת, בין 70 ל-80 מנדטים, אבל התקשורת מנסה לפצל אותנו כדי שלא נקים ממשל ימין חזקה, עם ראש ממשלה אחד ויציב ולא שלושה ראשים שרבים ביניהם. לכן צריך להצביע לי. אם תשבו בבית, מרב מיכאלי, שקראה לא לשלוח את הילדים לצבא, או האישה הזאת שלא עמדה בצפירה, יהיו בממשלה. זו תהיה ממשלת מרצ, שתישען על הרשימה המשותפת".

לסיום השיב על המורשות שלו: "אני חושב ששני דברים מרכזיים. אחד – אזכר כמגן ישראל. הקדשתי את חיי למניעת הפיכתה של איראן לגרעינית. השני – אזכר כמשחרר הכלכלה. העברתי את ישראל לכלכלת שוק חופשי. אני אהפוך את ישראל למעצמת סייבר וגז, השמיים הם הגבול. מגן ישראל ומשחרר הכלכלה, זה הכל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים