שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "מי שאין לו אחריות יושב בטריבונה ומקשקש"
במ' הבריאות זועמים
גורמים המעורים ברכש החיסונים: יהיה סעיף בחוזה שיאפשר מכירת חיסונים למדינות אחרות וקבלת תשלום עבורם, אפשר לפרוס את זמן האספקה
תגיות: ,
חיסון | צילום: luchschenF, שאטרסטוק

גורמים המעורים ברכש החיסונים אומרים כי הטענות לעודף חיסונים שגויות, ויש לרכוש 36 מיליון חיסונים משום שההערכה היא כי יהיה צורך להתחסן כל חצי שנה מחדש – ייתכן שבשתי מנות, וכן יהיה צורך לחסן צעירים.

הגורמים ציינו כי במידה ויהיה עודף יהיה סעיף בחוזה שיאפשר מכירת חיסונים למדינות אחרות וקבלת תשלום עבורם, אפשר לפרוס את זמן האספקה (למשל שיגיעו ב-2022-2023) ואפשר להקפיא אות החיסונים. כמו כן, מסרו הגורמים כי הערכת התקציב נמוכה מהפרסומים .

ב'חדשות 12' צוטטו גורמים במשרד הבריאות שתקפו את הטענות לספין פוליטי בנושא: "כולם יושבים בסדר פסח, הולכים לחנויות – ועוד מדברים על חיסונים. המחשבה היא נטו להיערך לכל הסיכונים כדי שנהיה ראשונים במערכה. כל השאר זה קשקוש מקושקש. מי שרוצה פוליטיקה שילך ויעשה פוליטיקה. אנחנו לא עושים פוליטיקה. כל מי שאין לו אחריות שישב בטריבונה ויקשקש".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר בראיון ל'רשת ב' כי החוזים מול החברות מוכנים אך באוצר לא נתנו להם אישור תקציבי. "הכנו את החוזים לחתימה עם החברות, לא רק פייזר, אך האישור התקציבי התעכב. אמנם קיבלנו מפייזר חיסונים 'על החשבון', כדי להמשיך בתנופת החיסונים, אך לצערי הדבר הזה עוד לא הסתיים ועל כך התרענו", אמר לוי בריאיון והוסיף שהוא סבור שיש להצטייד בחיסונים או בחוזים לרכישתם לשנתיים הבאות.

לוי נימק: "צריך לראות את הרקע – בכל העולם יש מרוץ ואירופה מתחילה לדבר על הגבלת הייצוא. טוב תעשה ישראל אם תצטייד בחיסונים או תצטייד בעסקות לרכישת חיסונים גם ל-2022 וגם ל-2023 כך נהגנו באמצע שנת 2020 כשעוד לא ידענו שאף חיסון יקבל אישור מדעי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים