שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע"
פינדרוס תוקף
יו"ר סיעת יהדות התורה בהתבטאות חריפה נגד הגיור בצה"ל: "אם מישהו מתחתן איתה – האבא צריך לשבת שבעה". בלשכתו הבהירו: "שיקסע בכוונה למשמעות הדתית"
ח"כ יצחק פינדרוס בועדה | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס התבטא בחריפות נגד הגיורים בצה"ל הנערכים בניגוד להלכה ואמר כי "מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע, היא לא יהודיה, זה הגדרה הלכתית. היא חסידת אומות עולם, אבל בסוף – אבא שלה יהודי, אמא של גויה – אין לה יחס לאבא שלה"

בכנס ארגון 'עיתים' ו'כיפה' הסביר הח"כ החרדי כי "זה תורת ישראל שלא מתחלפת, שמשה רבינו הוריד בהר סיני, היא גויה גמורה, היא לא זרע ישראל בהגדרה ההלכתית. אם מישהו מתחתן איתה – האבא צריך לשבת שבעה, לקרוא קריעה ולהגיד קדיש. אני אבקש ממנה להדליק אצלי אש בבית, כך אמר לי הרב אלישיב".

מלשכתו של פינדרוס נמסר בתגובה למתקפות החילוניות כי "למען הסר ספק, השימוש במילה שיקסע מהפאנל שפורסם הבוקר היה בהכוונה למשמעות הדתית שלה, לאמור, הגיור הוא רק על פי ההלכה והלכה לא יכולה להיקבע בחוק ולא בבג"ץ. גיור שאינו על פי ההלכה אינו תופס והנשים הללו אינן יהודיות".

"כל ניסיון להוציא את הדברים מהקשר ולטעון כאילו יש כאן זלזול בתרומתן לביטחון המדינה הוא ניסיון מעוות. גם חסידי אומות העולם לאורך ההיסטוריה היו אנשים נפלאים ובכל זאת אינם יהודים, וכך גם לוחמים רבים בני העדה הדרוזית שאנחנו מעריכים ומוקירים – אבל איש לא חושב אפילו בטעות שהם יהודים".

כצפוי, יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן ניצל את ההזדמנות ומיהר לתקוף: "פינדרוס וחברי יהדות התורה, לא להתגייס לצבא ולחיות על חשבון משלמי המיסים – זה שיקסע. מי שצריכים לשבת שבעה זה אתם על שקברתם את ערכי העם היהודי. כל חייל שמשרת בצה"ל ועבר גיור צה"לי יותר יהודי מכל תלמידי ישיבת מיר ביחד", עפ"ל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים