שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » "מי שמצביע לש"ס אני מתחייב שיש לו גן עדן"
נשיא המועצת
כ-250 רבנים ודיינים השתתפו בכינוס בראשות נשיא וחברי מועצת חכמי התורה לקראת הבחירות: "תזכרו באיזה אכזריות התנהג אלינו לפיד, יצאו מהאדישות"
נשיא מועצת חכמי תורה בבכייה בכנס | צילום: יעקב כהן

בירושלים נערך היום (רביעי) כינוס חירום בראשות נשיא וחברי מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, ובהשתתפות כ-250 רבנים ודיינים מכל רחבי הארץ, לקראת הבחירות הקרובות לכנסת והמערכה הגדולה של תנועת ש"ס על עתיד עולם התורה בארה"ק.

כינוס נפתח בפרקי תהילים שהוקראו על ידי הגאון רבי יצחק כהן, רב שכונת שמואל הנביא. לאחר מכן הגיעו חברי המועצת, ונשיאה חכם שלום כהן שליט"א. הדמויות התורניות הבולטות של התנועה שהגיעו לכינוס הגדול הן: זקן חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי שמעון בעדני, הגאון רבי משה מאיה, הגאון רבי דוד יוסף, הגאון רבי שלמה מחפוד, הגאון רבי פנחס קורח, הגאון רבי שלמה בן שמעון והגאון רבי בן ציון מוצפי.

חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף נשא דברים סוערים כשבין היתר אמר כי "תזכרו באיזה אכזריות התנהג אלינו לפיד, איך הוא קיצץ לנו. לפיד נפל, לפיד נופל ולפיד יפול בעזרת השם. אבל זה הכול תלוי בנו. איך ייתכן שכולנו באדישות כזו? הסקרים מראים שחלק מהציבור שלנו נמצא באדישות גדולה. ש"ס זה העוגן של עולם התורה. עוד תראו שבמאמץ גדול עם ישראל ינצח ביום שלישי. אנחנו ננצח רק אם כולם יצאו מהאדישות".

חבר המועצת הגר"ש בעדני שהגיע לכינוס דקות ספורות לאחמ"כ נשא גם הוא דברים חוצבי להבות ואמר כי "כל ספרדי חייב להצביע אך ורק לש"ס. כל אחד חייב להביא עוד ועוד מצביעים. זה בשביל להציל את הילדים שלנו. תראו איך הצלחנו להקים את מערכת החינוך שלנו. זה היה חלום לפני 30 שנה. היום תלמודי התורה של הציבור הספרדי – מהווים את כותל המזרח של עולם התורה. אני לא מבין איך אפשר לשבת בבית, ואיך אפשר להישאר אדיש. חייבים להתעורר".

נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום שליט"א במשאו שנאמר בבכי קורע לב, אמר כי "מסכן מי שנמצא באדישות כשהמצב כל כך מסוכן. איך אפשר לשבת בשקט? כולם חייבים להשפיע ולהביא עוד מצביעים רבים. לשכנע את השכנים והידידים, תגידו להם שמי שמצביע לש"ס אני מתחייב שיש לו גן עדן. אנחנו הספרדים יש לנו הכרת טובה רק לתנועת ש"ס. לא משנה איפה אנחנו לומדים – כל ספרדי חייב בה וראה ברורה להצביע רק לש"ס".

יו"ר ש"ס השר דרעי אמר בכינוס החירום כי "הבעיה הגדולה שלנו זה האדישות הנוראה. לפיד וליברמן בונים על האדישות הזאת, הם יושבים בשקט ושמחים שהציבור שלנו עסוק בהכנות לפסח. הם כבר סגורים עם הגוש שלהם. להם יש משימה אחת בלבד: להקים ממשלה בלי החרדים ובלי נתניהו. אבל הם יודעים גם שיש ציבור ימני גדול שלא יוצא להצביע. אנחנו יכולים במאמץ גדול להביא אותם".

דרעי המשיך ואמר כי "כל הקיום של היהדות ועולם התורה מונח על העבודה שלנו. אנחנו צריכים עוד 2 מנדטים בלבד כדי לנצח. אנחנו היחידים שיכולים להביא את זה, בעבודת שטח של רבני הקהילות, אתם משפיעים מאוד על הציבור המסורתי. שמעתם פה מה השגנו כשאנחנו בקואליציה, איך מערכת החינוך שלנו התפתחה. אתם לא מבינים עד כמה הסכנה היא גדולה, רק כשיהיה לנו רוב בכנסת נוכל לעצור את החוקים האנטי יהודים".

צילום: יעקב כהן

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים