שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "מי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ומשפחתו"
אש מזהיר
במענה לשאלת 'בחזית' התייחס לעיכוב בקבלת ההחלטות: "כמובן שאם היינו הולכים לפי הכלל הרפואי אז היינו יכולים להגיד מהיום להיום. לוקחים את העוד קצת סיכון"
תגיות:
נחמן אש | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיים היום (שני) תדרוך, לנוכח העלייה בתחלואה. במהלכו, התריע מפני הרחבת המדינות שתיאסר הטיסה אליהן. "כשאתם נוסעים לחו"ל, דעו לכם שהרשימה יכולה להשתנות. מדינה שלא תחויב בידוד ממנה, כשתחזרו – יכול להיות שכן תהיה מחויבות בידוד", אמר.

במענה לשאלת 'בחזית' התייחס לעיכוב בקבלת ההחלטות: "אנחנו מנסים למצוא את האיזון בין המגבלות האלה בנתב"ג, לאנשים יכולות להיות מגבלות לא נעימות, לבין הצורך להודיע לאנשים מראש, לאפשר להם לתכנן, לאפשר להם לשנות, לכן קבענו לעצמנו שכל החלטה אנחנו ניתן בכמה ימים עד שזה ייצא לפועל, כדי שאנשים יוכלו להתארגן".

"למשל, אנחנו מודיעים עכשיו שמדינה נוספת נכנסה למדינות ממנה צריך להיות בבידוד גם אם אתה מחוסן, אז אנחנו מאפשרים את הכמה ימים למי שרוצה להקדים את הטיסה ולחזור קודם כדי להימנע מהבידוד. הזמן הזה שאנחנו נותנים הוא חשוב כדי שכל אחד יוכל להתארגן, זה עניין של מידתיות".

עם זאת, מנכ"ל משרד הבריאות הודה כי "כמובן שאם היינו הולכים לפי הכלל הרפואי אז היינו יכולים להגיד מהיום להיום שבמדינה כזאת כך נוהגים, אנחנו לוקחים את העוד קצת סיכון שיש בזה כדי להפוך את החיים שלנו לסבירים יותר גם בהתמודדות עם התחלואה".

פרופ' אש ציין בנוגע לנתב"ג כי במערכת הבריאות מקיימים דיונים בנושא. "אחד הדברים שאנחנו שוקלים הוא בידוד לכולם". עם זאת, הוא הדגיש כי הוא "לא יודע לומר אם זה ייצא לפועל או לא". גם מנכ"ל משרד הבריאות, בדומה לשר ניצן הורוביץ, אמר כי "כרגע סגירת נתב"ג לא על הפרק. זו אפשרות, אבל כרגע אנחנו לא שוקלים את זה".

בנוגע לשאלות סביב ירידת יעילות החיסון קרא אש להתחסן ואמר: "החיסון טוב ויעיל וקריטי להתמודדות עם המגפה". אש הוסיף להתייחס ליעילות החיסון ואמר, כי במשרד הבריאות עובדים על הנתונים העדכניים של זן הדלתא: "הוא עמיד יותר לחיסון אבל עדיין הוא יעיל לדלתא. החיסון מגן ב-90% ממחלה קשה של זן הדלתא".

מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי מקדם ההדבקה עולה "כך שאם היום אנחנו על 800 מאומתים ביום, בעוד שבועיים יהיו לנו פיקים שנהיה מעל 2,000 מאומתים ביום. כשנגיע ל-2,000 ביום – יהיו 30 חולים קשים ביום. בעוד היום יש בין 15-10 ביום".

עוד התייחס פרופ' אש לכניסתו לתוקף של "התו השמח" מיום רביעי הקרוב – התו שמחייב כניסה של מחוסנים ומחלימים לאירועים: "בישיבת הקבינט הקרובה נמליץ להחזיר את התו הירוק, לפיו בכל התכנסות מעל 100 משתתפים תתאפשר כניסה למחוסנים ולמחלימים. מי שעבר בדיקה והיא שלילית יכול להיכנס לאירוע. אנחנו ממליצים להפעיל את התו הירוק כדי להמשיך את שגרת החיים כמה שניתן הלאה – וכדי להימנע ממגבלות קשות יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים