שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "מי שתקף את הספינה האיראנית עשה טעות"
גורם ביטחוני
גורם במערכת הביטחון אמר כי הערכות שגויות של צה"ל הובילו להפיכת העימות הימי של ישראל מול איראן לגלוי: "עכשיו צריך להרגיע ולקרר את המצב. זה קרב ימי אבוד מראש"
תגיות: , ,
רוסיה, סין ואיראן בתמרונים משותפים במפרץ עומאן | צילום: שאטרסטוק somkanae sawatdinak

גורם ביטחוני אמר היום (רביעי) כי טעויות, פעולות חריגות והערכות שגויות של צה"ל הובילו להפיכת העימות הימי של ישראל מול איראן לגלוי. זאת, ברקע תקיפת כלי השיט הישראלי ליד איחוד האמירויות אתמול. "עכשיו צריך להרגיע ולקרר את המצב. זה קרב ימי אבוד מראש", צוטט הגורם בוואלה.

"כפי שעולה מפרסומים זרים, שיבוש הפלגת המכליות נעשה במשך תקופה ארוכה בצורה חשאית ובמרחב ההכחשה", אמר הגורם לאמיר בוחבוט, אך הסביר כי "ברגע מסוים בגלל הערכות לא נכונות ופעולות חריגות שביצע צה"ל המערכה הזו הפסיקה להיות חשאית והפכה לגלויה ובאופן שהאיראנים נאלצים לדווח עליה בכלי התקשורת. כתוצאה מהאירועים ניתן להניח שהאיראנים הגבירו את ההגנה על האוניות שלהם".

עוד ציין הגורם את תקיפת הספינה האיראנית 'סאוויז' בים האדום כטעות. לדבריו, "מי שתקף אותה לא העריך נכון את ההשלכות ואת מידת החשיבות הנמוכה שיש לה בעיני האיראנים, ועשה טעות שהגדיר אותה כמטרה". באופן רשמי, איראן טוענת שזאת ספינה לוגיסטית, אך לפי דיווחים זרים מדובר ב"ספינת אם" של משמרות המהפכה המוצבת באזור אסטרטגי, סמוך לערב הסעודית ותימן.

בכיר ביטחוני ישראלי אמר לניו יורק טיימס כי ישראל מעוניינת בהפחתת המתיחות במפרץ הפרסי, ולא מתכוונת להגיב למתקפה האיראנית על ספינת Hyperion Ray הישראלית. גורם אמריקני אמר לעיתון כי בימים האחרונים ביקשה ישראל מארה"ב סיוע בהגנה על הספינה, מחשש שמשמרות המהפכה יפגעו בה בתגובה לחבלה בספינת הביון "סאביז".

כזכור, רשת 'אל מיאדין' המקורבת לחיזבאללה דיווחה אתמול כי אונייה בבעלות ישראלית הותקפה בקרבת נמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. מהפרסומים עולה כי מדובר בספינה בשם Hyperion השייכת לחברת PCC הישראלית.

על פי אתר העוקב אחר תנועות כלי שיט, מדובר בספינה שנושאת כלי רכב בשם "Hyperion Ray" שנצפתה לאחרונה מול חופי האמירויות. כרגע כלי השיט נמצא מול נמל פוגיירה אחרי שהגיע לשם מנמל בכוויית. הספינה שטה כבר שש שנים תחת דגל איי הבהאמה.

הספינה, בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, נפגעה מירי טיל – והנזק שנגרם לה מוגדר קל. בעקבות הפגיעה, היא אולצה להיכנס לשטח הנמל באיחוד האמירויות ולבצע בקרת נזקים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים