שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנייתן של כ-800 יח"ד בביתר עילית במבחן ביידן
מעבר לקו הירוק
במכרז לבניית מאות יח"ד בביתר, זכתה חברת ג. נתנאל בע”מ שהצעתה גברה על שש ההצעות האחרות שהוגשו • אישור התכנית תהווה מבחן למדיניותו של הנשיא הנבחר ביידן
ביתר עילית | צילום: Konstantnin, שאטרסטוק

לאחר כמעט ארבע שנים שהמכרז נמצא 'על השולחן', סוף סוף יש זוכה: חברת ג. נתנאל בע”מ זכתה בשבוע שעבר במכרז לבניית 405 יח”ד בגבעה ג’ בביתר עילית. מדובר במכרז שנסחב משנת 2017.

היזם הזוכה שילם 75,500 מיליון שקלים, מה שמשקף שווי קרקע של כ-186,500 ₪ ליחידת דיור, לפני הוצאות פיתוח וכדומה. בכך גבר בהצעתו על שישה מתמודדים שהתמודדו על המכרז.

הקרקע ממוקמת בשטח המכונה גבעה ג' ולפי תוכנית בנין העיר המאושרת, מתאפשרת הקמת 405 יחידות דיור בקרקע, אולם משרד הבינוי והשיכון מקדם תב"ע הנמצאת לפני הפקדה, אשר צפויה עם אישורה להגדיל את כמות יחידות הדיור ל-780 יחידות דיור, כאשר הקמת היחידות הנוספת מותנית בתוספת כספית.

במידה ואכן כמות הדירות תוגדל ל-780 יח"ד, צפוי מחיר הקרקע לרדת לכ-94,400 ₪ ליחידת דיור, כמעט חצי מהמחיר הנקוב היום. שינוי זה עשוי לתרום ליזם רווחיות גבוהה מול מחירים טובים יותר לרוכש.

ביידן יאשר או לא?

תכנית הבנייה כולה מתערערת נוכח החשש מחידוש ימי הקפאת הבנייה מעבר לקו הירוק, כפי שהיה בתקופת כהונתו של ברק אובמה, שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן היה סגנו.

אישורה או ביטולה של התכנית עשוי להוות מבחן לבחינת עמדותיו של ביידן בפועל לגבי בניה מעבר לקו הירוק. גורמים בענף אמרו השבוע, כי מההחלטה יהיה ניתן להקיש לבניה במקומות אחרים, כמו רמת שלמה, עטרות ומודיעין עילית.

"הזכייה במכרז זה היא צעד משמעותי נוסף להרחבת פעילותינו בתחום מתחמי המגורים, הכוללים לצד הקמת מבני מגורים גם בניית שטחי מסחר, בדומה לפרויקטים אותם ביצענו בעבר", מסר יו"ר החברה אריה נתנאל. "מדובר בפרויקט משמעותי שילווה את החברה בשנים הקרובות, ואנו ממשיכים לבחון כל העת ביצוע עסקאות חדשות התואמות את יכולות החברה", הוסיף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים