שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מכשיר בטכנולוגיה בשם Single-cell RNA sequencing
לראשונה בישראל
"הטכנולוגיה הגנומית החדשה הזאת, ממצבת את איכילוב בחזית החדשנות במחקר", מדובר באחד המכשירים הבודדים בארץ ובמעבדת מחקר בבית חולים
מכשיר הדיגום | צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב

לראשונה גם במעבדת מחקר כאן בבית חולים בישראל: מכשיר בטכנולוגיה פורצת דרך בשם Single-cell RNA sequencing המאפשרת לחקור לעומק פרופיל של תאים – אבני הבניין של גופנו ולאפיין אותם ברזולוציה גבוהה מאי פעם. השם RNA מוכר לכולנו מהחיסון לקורונה, אך למעשה מדובר במרכיב חיוני הנמצא בכל אחד מתאי גופנו.

ד״ר רמי אונטרמן, רופא מומחה למחלות ריאה ומנהל השירות לפיברוזיס ריאתי באיכילוב, הוא בין הישראלים היחידים המומחים לטכנולוגיה זו שבה השתלם באוניברסיטת Yale בארה״ב ופרסם מספר מחקרים בנושא. "הטכנולוגיה הגנומית החדשה הזאת, ממצבת את איכילוב בחזית החדשנות במחקר" מדגיש ד״ר אונטרמן ומסביר "באמצעות טכנולוגיה זו אנו לוקחים רקמה כלשהי הנגועה במחלה (למשל ביופסיית ריאה של חולה בפיברוזיס ריאתי, אבל יכול להיות כל איבר מכל מחלה), מפרידים את התאים לתאים בודדים באמצעות אנזימים ואז מריצים את התאים הבודדים במכשיר הזה. כל תא מבין אלפי התאים הללו עובר ריצוף של מולקולות ה-RNA, אותן מולקולות המתרגמות את ההוראות הגלומות ברצף הגנטי (כלומר ה-DNA). כך ניתן לזהות אילו מולקולות RNA מאפיינות את התאים החולים לעומת תאים בריאים וכך להבין טוב יותר את הביולוגיה של המחלה ולזהות אתרים לטיפולים חדשים למחלה.

מדובר באחד המכשירים הבודדים בארץ ובמעבדת מחקר בבית חולים, ולמיקום זה יש חשיבות רבה, שכן בית חולים הוא המקום האידאלי לחיבור בין מחקר מדעי מתקדם לבין החולים וצרכיהם.

מתוך הבנה זאת, איכילוב משקיע משאבים רבים בפיתוח המחקר הרפואי לטובת החולים.

״במעבדה שלנו אנו מתמקדים במחקר בקורונה ובפיברוזיס ריאתי, אך ישנם שיתופי פעולה עם מחלקות אחרות באיכילוב ואף במרכזים רפואיים אחרים המעוניינים להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת זאת" מציין ד״ר אונטרמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים