שיתוף
תגובות
כללי » מכתב הרבנים: "המתווה יקרע את עם ישראל"
מתקפה חריפה
מעל 100 רבנים ודיינים מהארץ והעולם במכתב חריף ויוצא דופן • "מחזקים את ידי הרב הראשי הגר"ד לאו בשמירתו על עולם התורה והיהדות"
הרב דוד לאו | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

במכתב שכותרתו "לא תגורו מפני איש" פונים עשרות רבני מדינות וערים מהארץ ומהעולם, ראשי ישיבות, רבני קהילות ודיינים אל הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו בתמיכה נחרצת על מאבקו ועמידתו האיתנה נגד מתווה הגיור שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא בחסות ממשלת בנט – ליברמן.

בפתח המכתב מבהירים הרבנים כי "מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל" וכי "מבנה מערך הגיור המוצע יביא לניתוק הקשר עם הרבנות הראשית לישראל ויפגע ללא ספק בגיורים הנערכים על פי גדרי ההלכה".

רבני הארץ והעולם ממשיכים וכותבים במכתבם יוצא הדופן: "אנו מחזקים בזאת ידי כבוד הרב הראשי לישראל נשיא בית הדין הגדול על עמדתו הנחרצת ועמידתו האיתנה על משמר ההלכה, אמירותיו מהדהדות למרחוק ונשמעות בקול רם וברור בקרב עם ישראל ורבני ישראל, וקיים בדבריו "לא תגורו מפני איש".

"על כתפי רבני ישראל", ממשיכים מנהיגי הקהילות בארץ ובעולם במכתבם, "מוטלת אחריות הדורות ולנגד עינינו עתידו של עם ישראל, ולכך אנו מצטרפים בזאת ומחזקים את ידי הרב הראשי בשמירתו על עולם התורה והיהדות ובעמידתו האיתנה בראש רבני ודייני ישראל בארץ ובתפוצות לעצירת היוזמות המסוכנות לעולם היהודי".

על המכתב הנדיר חתומים למעלה ממאה רבנים מהארץ ומהעולם, בראשם הראשון לציון, רבה הראשי של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, הרבנים הראשיים לרוסיה, ארגנטינה, רבני ערים בארצות הברית, אוסטריה, גרמניה, קנדה, אנגליה, וישראל. חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, ראשי ישיבות, רבני יישובים ורבני קהילות.

בין יוזמי מכתב מאה הרבנים עומד מרכז ליב"ה שמוביל בישראל את המאבק בתנועות הרפורמיות. מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג הסביר כי "מול הטענות של השר מתן כהנא ויוליה מלינובסקי, שכביכול רפורמת הגיור נתמכת בידי רבני הערים – הרי שעשרות רבני ערים ומדינות, בישראל ובעולם, התייצבו יחדיו לאמירה נחרצת: רפורמת הגיור תפלג ותקרע את עם ישראל. רפורמת הגיור – מסוכנת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים