שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » מכת גניבות באזור החרדי; המשטרה מתעלמת
תיעוד בלעדי
שכונת רוממה והסביבה מסומנת כבר למעלה מעשור כאזור יוקרתי ועתיר נכסים, ובהתאם לכך היקף הגניבות לא מפסיק לזנק • בהיעדר "השומרים" אין מי שיגן על חיי התושבים
גנב פורץ. אילוסטרציה | צילום: shutterstock

עם ביקוש שיא לנדל"ן והיצע דיור שמצטמצם מיום ליום, הפכו בחלוף השנים השכונות באזור בעלזא בירושלים ליוקרתיות במיוחד. דירות, שעל מנת לעמוד בעלויות השכירות או המשכנתא שלהן על הדייר להיות עם גב כלכלי תואם, הפכו את האזור ל"מבוקש ביותר" בקרב קבוצות הפושעים השונות, ובכלל זה גנבים ערביים שלא פעם מסכנים חיי אדם.

מכת הגניבות החמורה הפכה לשגרה כבר לפני למעלה מעשור, בזמן שרוב הפרויקטים הנדל"ניים הנוצצים החדשים עוד טרם נבנו באזור. גם אז המשטרה לא פעלה, ולו למראית עין, על מנת למגר את התופעה.

התופעה הפכה לחמורה כל כך, שהגנבים הפכו לשודדים והחלו לפרוץ בשבתות לתוך בתים מאוישים – מתוך ידיעה כי על פי ההלכה היהודית חל איסור להזעיק עזרה כל עוד מדובר בהפסד ממון בלבד.

משכלו כל הקיצין, הוקם ארגון אזרחי מקומי בו התנדבו תושבי השכונה במשמרות מתוך מטרה ללכוד את הגנבים על חם. הצלחת המבצע הביאה לכך שהייתה זו ארגון "השומרים" הראשון שהוכר רשמית כיחידה משטרתית המסונפת למחוז ירושלים במסגרת מיזם שיטור קהילתי.

עד כאן ההיסטוריה, אך מתברר שהיא גם יודעת לחזור על עצמה. מסיבות שאינן ידועות לציבור, ביום בהיר אחד נעלמה יחידת "השומרים" מהאזור – ולחוליות הפורצים לא לקח זמן רב להתעדכן ולפעול.

אלא שמכת הגניבות החדשה אינה המטרד היחיד של תושבי השכונה, וכך גם לא העובדה שהמשטרה טרם הצליחה לעצור אף לא חשוד אחד בסדרה ארוכה של גניבות. בימים האחרונים מחריפה הדאגה בקרב התושבים מכך שבמשטרה ככל הנראה לא מעוניינים כלל לטפל בביטחונם האישי, גם לא במקרים בהם הוגשו כל החומרים והראיות "על מגש כסף" לפקידי המשטרה במגרש הרוסים.

ל'בחזית' נודע כי בימים האחרונים הועברו למשטרה ראיות המתעדות פריצה לבניין יוקרתי ברחוב ירמיהו בירושלים, הכוללים בין היתר תיעוד חזותי ומידע מפורט על שוהה בלתי חוקי, תושב שועפט, שפרץ למחסן בבניין וגנב ציוד יקר ערך. אך למרות זאת, לא בחרה המשטרה לעשות כלום על מנת לעצור אותו.

בשיחה עם 'בחזית' הביע אחד השכנים דאגה מכך שהמחדל כבר מזמן לא כלכלי וכי הוא ובני משפחתו חוששים לחייהם. "בשעה 4:15 לפנות בוקר בא פורץ ערבי, מנסר דלתות עם דיסק, גונב והולך. מה עוד הוא היה מסוגל לעשות בזמן הזה?", תוהה התושב בשיחה עם 'בחזית', "ואם מישהו היה מתנגד חלילה? זה היה יכול להיגמר ח"ו בשפיכות דמים".

מהמשטרה נמסר בתגובה, כי האירוע עדיין באמצע חקירה וכי "הגנב יושב בביתו וממתין למשטרה", זאת למרות שחומר הראיות המלא כבר הוגש במסגרת הגשת התלונה בתחנה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים