שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » מלאי הדירות בבית שמש הולך ומצטמצם
הלמ"ס
על פי נתוני הלמ"ס: 399 יח"ד נמכרו בבית שמש ב-3 החודשים האחרונים לעומת 635 יח"ד ב-3 החודשים הקודמים, ירידה של 37%
תגיות: ,
תנופת בנייה בבית שמש | צילום: elbud, שאטרסטוק

על פי נתוני הלמ"ס המעודכנים, העיר בית שמש נפגעה במיוחד מצמצום במכירת דירות ב-3 החודשים נובמבר-ינואר 2021. קצב מכירת הדירות בנובמבר-ינואר 2021, הצטמצם בשיעור של 37% – ביחס ל-3 החודשים הקודמים.

בנובמבר עד ינואר 2021, נמכרו בבית שמש 399 יח"ד לעומת 635 יח"ד ב-3 החודשים אוגוסט-אוקטובר 2020. משיחה שערך 'בחזית', עם פעילי נדל"ן וותיקים בבית שמש, עולה כי עתודות הדיור החדשות בעיר, הולכות ומצטמצמות.

"לפי הנתונים שאתה מצטט, נמכרו בחצי השנה האחרונה יותר מ-1,000 דירות בבית שמש. בכל העיר ירושלים, נמכרו כ-800 דירות בתקופה הזו.  באשדוד נמכרו 550 דירות. בית שמש היום היא יעד המגורים הראשון למשפחות חרדיות מכל הארץ, לא מפליא אותי  שהמלאי הולך ומסתיים".

"בית שמש נמצאת בתנופת בניה אדירה, אתה רואה את זה בכל מקום. משרד השיכון, בזכות מאבק של הנציגים החרדיים בעירייה ובממשלה, השקיע כאן מיליארדי שקלים. עכשיו מוקמת 'שכונת המשקפיים', היית צריך להגיע ולראות. שכונה אקסקלוסיבית עם נוף מדהים עד גוש עציון וצפיפות נמוכה. מאות דירות מדורגות ומאות צמודי קרקע, בתוך הטבע".

"ישנו מתווך ותיק (יגאל נכסים), שבחצי השנה האחרונה שיווק עשרות בתים לקבוצות רכישה של תושבי חוץ. המלאי הולך ואוזל. שכונת רמת בית שמש ג'2 ומתחם המע"ר, מאוכלסים בימים אלה עם כ-2,500 משפחות. כמעט לא תמצא שם דירות חדשות מקבלנים".

"משרד השיכון פועל להגדיל את בית שמש, עם 15,000 דירות נוספות, אבל בינתיים המלאי מצטמצם. קח את רמת בית שמש ד', עם למעלה מ-10,000 דירות, 6 שכונות שונות. כמה דירות נותרו שם? אולי 400. במאי 2020, לא מזמן, הוחל באכלוס רמת בית שמש ד'1. נותרו שם דירות בודדות לרכישה מקבלנים".  

"בונים כיום את שכונת נווה שמיר (רמת בית שמש ה') הכוללת 5,000 יח"ד. שכונה גדולה בצמוד לרמת בית שמש א'. להערכתי, נותרו למכירה כ-1,800 דירות. אני מדבר עם הקבלנים והמתווכים. בכלל, בקצב של 1,000 עסקאות בבית שמש בחצי שנה, כמה זה ייקח לחסל את המלאי הזה?".   

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים