שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מלגת כבוד תוענק על שם הקנצלרית מרקל
הנשיא הפתיע
נשיא המדינה אירח את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסגרת ביקורה האחרון כקנצלרית. בתום פגישתם הפתיע הנשיא את הקנצלרית עם מלגת כבוד שתוענק על שמה
מלגת לימודים | צילום: ITTIGallery, שאטרסטוק

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לארוחת צהריים פרטית בבית הנשיא במהלך ביקורה האחרון כקנצלרית. עם סיום הפגישה הפתיע נשיא המדינה את הקנצלרית במתנה מיוחדת והעניק לה יחד עם נשיא מכון וייצמן מלגת כבוד על שמה למדעניות מצטיינות במכון ויצמן.

מלגת הפוסט-דוקטורט למדעניות מצטיינות בתחום כימיה פיסיקלית ע"ש ד"ר אנגלה מרקל במכון ויצמן למדע, תוקיר תודה לקנצלרית גרמניה על מחויבותה למדע וידידותה עם מדינת ישראל. המלגה תוענק פעם בשנה על ידי ועדת מדענים בכירים של מכון ויצמן למדעניות שהוכיחו מצוינות בתחומי המחקר שלהן במיוחד בתחומי פיזיקה וכמיה ומה שביניהם.

הנשיא העניק לקנצלרית העתק ממוסגר של התעודה המכריזה על הקמת מלגת הכבוד, לצד נשיא מכון ויצמן, פרופ’ אלון חן שהקריא את תוכנה של התעודה והכריז על המלגה.

נשיא המדינה העניק לקנצלרית את תעודת המלגה ואמר: "אנחנו מתרגשים מאד לארח אותך כאן בבית הנשיא בירושלים. את ידידה אמיתית של ישראל והעם היהודי ולנצח נזכור זאת. את אחת המנהיגות החשובות בתבל בעידן המודרני.יש לנו הרבה מה ללמוד ממך וניהלנו שיחה מצוינת על הדרכים להתמודד יחדיו עם המלחמה באנטישמיות ,זכרון העבר וחינוך דור העתיד על בסיס ערכינו המשותפים."

"בשם עם ישראל אני מודה לך על מנהיגותך", פנה הנשיא לקנצלרית והוסיף: "איש אינו יכול להטיל ספק בתרומתך האדירה לעוצמתם של קשרי ישראל-גרמניה.״

הנשיא חתם את דבריו ואמר: "אנגלה, חברתנו היקרה, תמיד תהיי אורחת מבורכת בישראל. אני מאחל לך הצלחה רבה בהמשך דרכך ובטוח כי תמשיכי לפעול לטובת מדינת ישראל גם מחוץ לזירה הפוליטית".

"לא יכולה להיות מחווה הולמת יותר לאנגלה מרקל, מדענית בהכשרתה ומובילת קידום הנשים בעולם המדע, מאשר מלגת פוסט-דוקטורט על שמה למדעניות מצטיינות. במהלך שש עשרה השנים שלה כקנצלרית גרמניה, אנגלה הייתה מנהיגה אדירה, ומחויבותה למדיניות המבוססת על ערכים מוסריים תהיה מורשתה הנצחית. ביטוי מרכזי לעקרונותיה היה מסירותה האישית לביטחון ישראל ולזיכרון השואה," אמר הנשיא על המלגה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודתה לנשיא בהתרגשות ואמרה: "אני רוצה להודות לך הנשיא הרצוג על המתנה החברית והחמה ועל השיחה החשובה שניהלנו היום על העבר ועל העתיד. עבורי זהו עונג לעזוב את תפקידי בידיעה שהיחסים בין המדינות שלנו טובים כפי שהם.

זה ממלא אותנו באופטימיות לדעת שהממשלות שלנו ימשיכו את החינוך החשוב לזכרון השואה. אני מודה לך ולנשיא מכון ויצמן על המתנה המקסימה, חשוב מאד שנמשיך לקדם נשים במדע ובטכנולוגיה."

בסיום דבריה התייחסה מרקל לאיזכור המרגש של נשיאי גרמניה וישראל שקידמו את היחסים בין המדינות – ריכארד פון וייצאקר וחיים הרצוג אביו של הנשיא, שנפגשו לראשונה בביקור ממלכתי ראשון של נשיא ישראל, אז חיים הרצוג, בגרמניה ב-1985.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים