שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מלוניות הבידוד לשבים מחו"ל יחזרו לפעול
נתניהו סיכם עם אשר
נתניהו זעם בממשלה: "הכנסת מסרבת לחוקק בידוד במלונית? שערורייה". מפרוץ מגפת הקורונה, שילמה מדינת ישראל על מלוניות המבודדים כמעט חצי מיליארד שקלים
בדיקת קורונה בנתב"ג | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

מלוניות הבידוד לחוזרים מחו"ל ישובו לפעול באופן מיידי – כך סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר. נתניהו שוחח עם אשר והבטיח לו כי משרד הבריאות יציג בימים הקרובים לוועדת החוקה תכנית להפעלת חלופות פיקוח על הבידוד הביתי במקום הבידוד במלוניות, וביקש שהוועדה תאפשר ארכה נוספת עד להצגת התכנית. אשר ענה שזה בדיוק מה שדרשה הוועדה ויקיים על כך דיון בהקדם

בהקלטה מישיבת הממשלה שפורסמה ב'חדשות 13' נשמע נתניהו מגלה שהכנסת החליטה לבטל את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל. נתניהו זעם וביקש לקיים ישיבה דחופה בנושא עם ח"כ אשר. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה בדיון כי "אנשים כרגע נכנסים ללא שום חובת בידוד עליהם, כרגע אין לנו מלוניות".

נתניהו השיב בכעס: "רגע אחד, על 200 איש אתם לא יכולים לאכוף בידוד?". שר הבריאות יולי אדלשטיין ענה: "אנחנו משרד הבריאות, מאיפה אנחנו יודעים לאכוף בידוד?". נתניהו: "אתם רוצים להגיד לי שהכנסת מסרבת לאפשר לנו לחוקק להכניס לבידוד?". אדלשטיין עדכן: "החלטת הכנסת מלפני 21 שעות, היא שאין יותר בידוד במלוניות, לכן אנשים עושים בדיקה והולכים לבידוד בית".

נתניהו: "הבנתי, זו שערורייה, אין מילה לגבי חוסר האחריות שמדובר כאן, זה לא נעים לחלק מהאנשים, אני לא יודע איזה שיקולים לוקחים כאן. אני בהחלט מגנה את זה כי אין לכך שום הצדקה. אנחנו צמצמנו את המספרים, אבל אין ברירה, לא ניתן למוטציות האלה להיכנס לכאן, מספיק מוטציה של אדם אחד כדי להדביק את כל המדינה. אני מבקש שנסיים את הישיבה הזאת, ונקיים דיון אני אתה (אדלשטיין) ושרון עם ח"כ אשר, ואנחנו נדון בדבר הזה, זה בלתי נסבל, לא מקובל".

נתונים שנחשפו ב'חדשות 12' מעידים כי מדינת ישראל הוציאה כמעט חצי מיליארד שקלים על מלוניות המבודדים. מנתונים שניתנו לבקשת התנועה לחופש המידע עולה כי המרוויחה הגדולה מהפעלת המלוניות היא רשת "דן", שקיבלה 117 מיליון שקלים על הפעלתן של 3 מלוניות. בסך הכל יצאו מקופת המדינה 412 מיליון שקלים על הפעלת מלונות הקורונה מאז פרוץ המגפה ועד היום.

בתוך כך, נתונים חדשים מעלים לראשונה: יותר מ-4,000 ישראלים נדבקו בקורונה בחודשים דצמבר וינואר כתוצאה מחזרה של אזרחים מחו"ל, כשחובת הבידוד במלוניות עדיין לא נכנסה לתוקפה. בחודשים הללו הגיעו לישראל כ-1,700 חולים – שהדביקו כמעט 3,000 חולים. בסה"כ כמעט 4,500 ישראלים נדבקו כתוצאה מחזרה של ישראלים מחו"ל במהלך החודשים דצמבר וינואר.

בתוך כך, הנוסעים, רובם בעלי דרכונים ישראלים שהגיעו בטיסות המשך מרחבי העולם, לא יכולים לצאת מנמל התעופה עקב מגבלות הקורונה, כך שהם עלולים להיתקע בשדה התעופה עד לטיסת החברה הבאה שמתוכננת רק ביום חמישי. על טיסות חברות אחרות מפרנקפורט לישראל היום כבר לא נותר מקום. לפני חצות קיבלו הנוסעים מנציגי חברת התעופה בגרמניה שמיכות סמוך לשער – שם הם צפויים להעביר שעות ארוכות עד לטיסה הבאה שתיקח אותם בחזרה לישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים