שיתוף
תגובות
חדשות » מלחמה במונופולים: ההסתדרות יוזמת חרם על שסטוביץ, דיפלומט וקימברלי
יוקר המחיה
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, קרא לפתוח בחרם צרכנים על חברות שייקרו מוצרים | "נגמרה החגיגה" על חשבון הציבור הישראלי
יור ההסתדרות ארנון בר דוד בישיבת הנהגת ההסתדרות | צילום: דוברות ההסתדרות

האם השביתות בפתח? בפתח ישיבת ההסתדרות הבוקר קרא יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לממשלה, להיאבק ביוקר המחיה ולעצור את עליות המחירים הבלתי פוסקות. לדברי בר דוד אם דרישתו לא תיענה, הוא ישבית את המשק ומאות אלפי חברי ההסתדרות יצאו להפגין ברחובות. הוא גם קרא לאזרחי ישראל ולוועדי העובדים שלא לרכוש את מוצרי החברות שהעלו מחירים כמו שסטוביץ', דיפלומט וקימברלי.

בהתייחסו לחברות הגדולות אמר בר דוד כי "יש פה ניסיון ציני לנצל את הכאוס הפוליטי וחברות ענק מנסות להמשיך לעשוק את אזרחי ישראל, ולהעלות מחירים. גם ככה חברות הענק עושקות אותנו שנים. אנחנו רואים את הפרשי המחירים שיש כמעט בכל דבר. המחירים מטורפים. למה? אולי אנחנו פראיירים, מעלים לנו ואנחנו קונים. אולי אנחנו לא מנצלים את הכוח שלנו, כוח של 800 אלף חברי הסתדרות"

עוד הוסיף "אני מניע היום מהלך לא פשוט שהתלבטתי לגביו תקופה ארוכה. אנחנו אזרחי מדינת ישראל והעובדים במדינת ישראל לא שבויים של אף אחד. חברה שתעלה מחירים לאזרחי מדינת ישראל  תצטרך להתמודד עם ההשלכות של המהלכים שלה על ידי חרם צרכנים שאנחנו נפעיל עליהם החל מהיום. שסטוביץ', דיפלומט קימברלי, נגמרה החגיגה. אלה השלוש הראשונות. כל חברה שתנצל את המצב ותעלה את המחירים בצורה לא פרופורציונאלית, אנחנו נלך לה על הראש".

בר דוד פירט את המותגים שהחברות האלה מייבאות לארץ וביקש "אני מבקש מחברי ההסתדרות ומכלל אזרחי מדינת ישראל תעצרו את עושק המחיה במדינת ישראל, זה בידיים שלנו. אני קורא לוועדי העובדים, כולם, אנחנו לפני החגים אתם קונים חבילות, נא להקפיד שהמוצרים האלה לא יהיו בתוך החבילות. שכל המוצרים יהיו כחול לבן ולא מוצרי הייבוא שפושטים לנו את העור".

בנוסף שיגר בר דוד איום לממשלת ישראל, ואמר כי אם לא ינקטו צעדים ממשיים למלחמה ביוקר המחיה הוא יורה לעובדי ההסתדרות להפגין ולהשבית את המשק. לדבריו "אני ידוע כאדם פרגמטי לא מתלהם לא מחפש מלחמות מיותרות ואני מקווה שאני אקבל תשובות מהמדינה. אני לא מציע לאף אחד לבדוק את הרצינות שלי. אני מתקרב להחלטה לצאת לרחובות ולסגור את המדינה על רקע יוקר המחיה. אני רוצה תשובות ופתרונות ותוספות לעובדים כפיצוי על יוקר המחיה, גם ככה שכר המינימום נתקע לנו. אם לא נקבל פתרונות ולא יהיו תשובות – התאריך של תיאום וביצוע כבר מוכן, אל תנסו אותי ואותנו את ציבור העובדים במדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים