שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » מלחמת רחפנים לא הותירה ספק לזהות המנצח
מאוויק אייר 2
יאיר בן ארצי בכתבה שנייה בסדרה לסקירת המאוויק אייר 2 • יצאנו לבחון את הרחפן של DJI בתנאי שטח קשים ואף התחרינו עם אביו המזדקן • וגם: הדגם הקליל שיושק בקרוב
מאוויק אייר 2 בפעולה | צילום: Hegel Photography, שאטרסטוק

מאז ההתנסות הראשונית שלי בשבוע שעבר עם המאוויק אייר 2, גמע היצור המרחף כמה וכמה קילומטרים – וגם היה שותף לחוויה משעשעת ומפתיעה.

נתחיל בחוויית השימוש: הרחפן אומנם נראה מעט שברירי בשל העובדה שהוא עשוי פלסטיק, אך לא נראה שזה מפריע לו לתפקד ביעילות.

כפי שכבר כתבתי בסיקור הראשוני, הרחפן עמיד עד למאוד גם ברוחות הסתוויות של העונה.

הוא מהיר מאד ונראה שאין דבר שיכול להפילו, תוך כדי שהוא מעביר מידע ישיר ומעודכן על מצב העניינים סביבתו בזמן אמת, ובכלל זה התראות על רוחות, מצב הסוללה ומצב החיישנים. התחושה בקרקע מספקת למשתמש חוויה כאילו הוא מטיס כלי מקצועי בהחלט.

האפליקציה הייעודית שלו מתפקדת היטב ונוחה לשימוש, בעיקר בשל הפיצ'רים המעניינים שלה, שמשפרים את חווית השימוש ואיכות השליטה בכלי.

טווח הקליטה שלו מדהים. כ- 5 ק"מ של שידור ישיר חלק, ועוד 5 ק"מ חזור כדי לא לגמור את הסוללה לפני שהוא מספיק לשוב לנקודת הבית (סך הכל 10 ק"מ).

הרחפן הגיע עד למהירות של 75 קמ"ש, בעיקר בשל העובדה שבחזור הוא קיבל רוח גבית שנתנה לו את היכולת לטפס למהירות הזו, אך גם בהלוך כשהוא טס נגד כיוון הרוח נראה שאין זה מזיז לו והוא ממשיך בטיסה מהירה ויציבה.

בטיסות לילה החיישנים לא פועלים אך אין זה הכרחי. המצלמה מספקת נראות טובה לנעשה סביבו, גם בתנאי תאורה קשים – מה שמהווה יתרון עצום גם לחוויית השימוש וגם לבטיחות.

ובחזרה לחוויה המשעשעת עליה כתבתי למעלה…

בעודי מטיס את הרחפן בשטח הפתוח, הגיח משום מקום רחפן אחר, גם הוא של DJI, ונראה כי מי שהפעיל אותו חשב שמתיחה בסגנון תעלולי רחפן וניסיונות התנגשות תהיה משעשעת.

אלא שטעות טקטית אחת הפכה את הקערה על פיה, והיא שהמטיס השני לא ידע לזהות מול מי ומה הוא מתמודד. כסוקר וותיק הבחנתי כי מדובר במאוויק פרו 1 – הכלי שנחשב לרחפן הטוב ביותר בשנת 2016. בארבעת השנים שחלפו הספיקו כידוע לזרום הרבה מים בנהר…

אחרי כמה דקות של הסתחררות סביב עצמנו כשהוא בשלו, החלטתי לעבור למצב "ספורט". הרחפן זינק באחת למהירות המקסימלית, תוך כדי שהוא משאיר את הפרו 1 מאחוריו, מופתע מהמהירות הפתאומית.
לא עבר זמן רב והפרו 1 נמלך בדעתו וסימן למפעילו שהסוללה קצרה בזמן והגיעה העת להחזיר אותו הביתה… כשאני מאחוריו כמובן.

מעקב בלשי משעשע גילה כי המפעילים היו בחור צעיר ואביו, שהרימו את הכלי מחניון כשהם בחוץ ממתינים לשובו של הכלי – שכמובן הגיע. נורות ירוקות ואדומות התקרבו אליהם ונעצרו בנקודת הבית… ולא, זה לא היה הרחפן שלהם – זה היה האייר 2 שאיתר אותם בנסיעת מבחן מבעוד מועד והקדים את הפרו 1 המזדקן.

הפעלתי את פנס הלד העוצמתי על פניהם ההמומים של הזוג המופתע, ואלו הזדרזו להיכנס לרכבם ולנסוע משם כשהם משאירים את חבריהם המעופף… בעודו מעופף.

הסוללה החזיקה פחות מ- 34 דקות, אך גם 25 הדקות בהן היא ריחפה, היו סבירות בהשוואה לדגמים המקבילים.

זה לא עוד רחפן של 400 ₪ שקונים בחנות הצעצועים. המאוויק אייר 2 בהחלט שייך לליגה אחרת.

בקרוב אגב, יושק המאוויק מיני 2, שאמור להתחרות באייר 2 – אך כרחפן במשקל של 250 גרם בלבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים