שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מלחמת תרבות בכהנא שמחריב את הכשרות"
גפני במתקפה
יו"ר יהדות התורה: "קראתי לכהנא אנטיוכוס כדי לשבח אותו. הוא מחריב את היהדות, ועוד כזאת יוהרה. 30 שנים אני בכנסת, ולא היה פעם שלא נלחמתי נגד פגיעה ברבנות"
ח"כ משה גפני | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר הערב בראיון לאבי מימרן ב'קול חי' כי "קראתי לכהנא אנטיוכוס כדי לשבח אותו. הוא מחריב את היהדות, ועוד במין כזאת יוהרה. 30 שנים אני בכנסת, ולא היה פעם שלא נלחמתי נגד פגיעה ברבנות. כהנא הגיע והחליט שלא עשיתי דבר".

"אחד הדברים המרכזיים שלנו, זה לדאוג לציבור המסורתי. רפורמת הכשרות לא תפגע בחרדים, אבל תפגע בעם ישראל המסורתי שנמצא בשדות. המלחמה עכשיו היא מלחמת תרבות, נגד כהנא שמחריב את הכשרות".

גפני התייחס לסערה הלילית במליאת הכנסת ואמר כי "סילמן אתמול הגיעה אלינו לדבר על חוק הדיינים, לנסות לפתור איכשהו. ואז מתברר שהיא מקליטה לתקשורת – דבר חמור. ההתנהגות שלה מתאימת למפלגה שממנה היא באה, מפלגה שמשקרת, ללא ערכים. א"א לדבר יותר עם חברי 'ימינה'".

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר בראיון למשדר כי "הרפורמות של ליברמן הם הונאה גמורה. אני חיכיתי לראות האם הוא יקדם את מה שהכנתי, דברים שלא דורשים העלאת מיסים. הוא באופן בוטה מעלה מיסים, בניגוד להצהרות שלו בבחירות. בניגוד לתוכנית 'סינגפור' של בנט. הם פוגעים בכל האוכלוסיות".

"ליברמן הולך באופן לעומתי נגד החרדים. הוא מעלה מיסים, "מס – עבאס". פקידי האוצר ממש לא תומכים בו, כל הדו"חות מראים על כך שהשארנו מצב משק מעולה ביחס למגיפה. עבאס סוחט אותם, הם תלויים בו. יש 700 מיליון שקלים שהקצאנו, אני ודרעי, לשכבות החלשות. במקום זה – הממשלה מטילה גזירות מיסים על מילארדי שקלים כדי לשלם לעבאס. הבעיה פה, שתמיד רוה"מ מכריע – אבל בנט הוא בכלל לא רוה"מ בפועל, זה עבאס".

"הכנו תקציב חד שנתי, דבר שכל פקידי האוצר תמכו בו. כשרצינו לחדש שוב את התקציב, הגיעו שלושה אנשים מהחניון והפילו את הממשלה. הבעיה הייתה שכחול לבן לא רצתה לתמוך בתקציב, בגלל שגנץ רצה ערבויות ברוטציה. התנגדתי להקדמת הבחירות, היה שם מטולטלת. נתניהו הוא ראש הליכוד, אין חילוקי דעות".

על המצב הפנימי בליכוד אמר בכיר המפלגה כי "אמרתי לנתניהו, "אתה רוצה להיות יו"ר האופוזיציה – מקובל עלי, לא אתמודד מולך". ביום שהוא יחליט ללכת, אני יתמודד. נתניהו המועמד שלנו בכל הצעת אי אמון".

חבר הכנסת, דודי אמסלם, למשה גלסנר בקול ברמה: "הקואליציה הכניסה 30 חברי כנסת נורווגים, הם פועלים בצורה מופקרת לא היה דבר כזה מקום המדינה. ראשי הקואליציה עושים מה שהם רוצים ולא דופקים חשבון לאף אחד, אנחנו נדרוס את השמאל הרבה יותר חזק. חברי הממשלה זה אוסף של ילדים קטנים, אין להם טיפת כבוד לדברים הבסיסיים. תראו את הטיפול בענייני הקורונה, הם לא עושים כלום, התחלואה מזנקת וזה פשוט לא מעניין אותם".

לדבריו "אנחנו לא מצטערים על פירוק הממשלה עם בני גנץ, עשינו מהלך נכון בהליכה לבחירות. אנחנו עוד נחזור לשלטון כי זה מה שרוב העם היהודי רוצה. החוקים שמנסים למנוע כהונה של נתניהו הם בזויים, זאב אלקין הוא סתם בן אדם לא הגון ושפל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים