שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מל"ט התקרב לגבול בבקעת הירדן והופל
צה"ל הודיע
כוח נ"מ הפיל את כלי הטיס הבלתי מאויש במהלך הלילה באזור עמק המעיינות. צה"ל מסר כי המל"ט היה במעקב. צבא לבנון טוען: "סיכלנו שיגור לעבר ישראל"
תגיות: ,
מל"ט, אילוסטרציה | צילום: aapsky, שאטרסטוק

היום (שלישי) לפנות בוקר זוהה והופל מל״ט שהתקרב לשטח ישראל באזור עמק המעיינות, שבבקעת הירדן. לא היו נפגעים באירוע שהתרחש בסביבות השעה 4:00 בבוקר. ככל הנראה כלי הטיס שוגר מכיוון סוריה ונבדק חשד שהיה חמוש.

מדובר צה"ל נמסר כי "לפנות בוקר זוהה והופל מל״ט אשר התקרב לגבול המדינה באזור עמק המעיינות. המל״ט היה במעקב על ידי יחידות הבקרה האווירית. שברי המל״ט נאספו על ידי כוחות הביטחון". בצבא לא מסרו את זהות המדינה שממנה המריא המל"ט ולא ציינו את מסלולו, בניגוד לאירועים קודמים, שבהם מל"טים המריאו מבסיס T4 בסוריה.

בצה"ל מנסים לעמעמם בשלב זה את זהות המקום ממנו שוגר המל"ט, והאם היה חמוש. במערכת הביטחון אומרים כי במקביל למבצע "שומר החומות" מול חמאס, צה"ל ערוך גם בצפון, אולם בשלב זה ישראל יימנע מהסלמה בחזית הצפונית בכדי שרוב תשומת הלב תהיה ברצועת עזה.

רשת אל-מנאר הלבנונית דווח הבוקר כי צבא לבנון איתר שישה משגרי רקטות מאולתרים, וטיל שביעי, שלא שוגר, סמוך לחורשה בערקוב. אתמול נורו שש רקטות משטחה של לבנון לעבר ישראל. הרקטות נפלו כולן בשטחה של לבנון.

תושבים במושב משגב עם על גבול לבנון דיווחו אתמול על אזעקות שנשמעו בשטח המושב ועל הדי פיצוצים שנשמעו לאחר מכן. צה"ל השיב בירי פגזים, בשונה מהפעמים הקודמות שבהן שוגרו רקטות מלבנון לעבר ישראל. בעקבות הירי, כל היישובים במרחק 4 ק"מ מגבול לבנון הונחו לפתוח מקלטים.

מדובר בתקרית שלישית באזור תוך ימים ספורים. בערב חג השבועות נתפסו שני מסתננים עם סכינים באזור בית אלפא, ואתמול התבקשו תושבים באזור ירדנה ובית יוסף לא לצאת מהבתים לאחר שזוהו עקבות של שלושה אנשים שחצו את גבול ירדן. כעבור כמה שעות נשלל חשד לאירוע ביטחוני.

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, אמר הבוקר על הירי מלבנון כי "יכול להיות שאחד מהם נפל בשטחנו, נסרוק באור יום. ככל הנראה בוצע על ידי פלגים פלסטינים. הירי בוצע מאזור צפון להר דב. אנחנו מגיבים באש לעבר הנ״צ ממנו בוצע הירי – אש ארטילרית. הערכתנו: כבמבצעים קודמים, ייתכן ואירועים כאלה ישנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים