שיתוף
תגובות
חדשות » מל"ט תקף מכלית נפט בבעלות איש עסקים ישראלי: הערכת מערכת הביטחון – באחריות איראן
נקמה איראנית
המכלית שהותקפה אתמול מול חופי עומאן נמצאת בבעלות של חברה מסינגפור, היא הותקפה סמוך לחופי עומאן | איש העסקים הישראלי עידן עופר מחזיק בבעלות משנית בחברה
ספינה שהותקפה סמוך לעומאן | צילום: Johan Victor , marinetraffic.com

סוכנות הידיעות AP דיווחה הלילה (שלישי) כי מכלית נפט בבעלות המיליארדר הישראלי עידן עופר הותקפה אמש במפרץ עומאן. על פי הדיווח מל"ט עמוס בחומרי נפץ התפוצץ על הספינה. בחברה טענו כי מבדיקה ראשונית עולה כי הספינה נפגעה מטיל. גם ערוץ החדשות הסעודי אל-חדת' טוען כי הספינה נפגעה ממל"ט איראני מתאבד מדגם שהאד-136.

הספינה המכונה "זיקרון" (Pacific Zircon) נושאת את דגל ליבריה, ומשויכת לחברה הסינגפורית Eastern Pacific Shipping, שבבעלות איש העסקים עופר. על פי הודעת החברה, הצוות לא נפגע, ולמיכלית נגרם נזק קל בלבד. הספינה הייתה בדרכה מעומאן לארגנטינה.

על פי אתר הניטור מארין טראפיק, המכלית נראתה לאחרונה סמוך לחופי ליוא (Liwa) בעומאן ביום שני בבוקר. היא יצאה מסוהאר בעומאן ביום שני אחרי הצהריים בדרך לנמל הים של בואנוס איירס בארגנטינה.

עוד מבחזית החדשות

כרגע לא ידוע בוודאות מי עומד מאחורי התקיפה, אולם בישראל גוברת ההערכה כי מדובר בפעולה איראנית. גורמי הביטחון אינם יודעים האם תקיפת הספינה היא בעקבות הקשר המסוים שלה לבעלות ישראלית, והאם זו פעולת תגמול לתקיפת שיירת מכליות דלק שהובילה נשק מטעם גורמים פרו איראניים בגבול סוריה עיראק, שאיראן מייחסת אותה לישראל.

לדעת מומחים, אפשרות נוספת לניסיון התקיפה האיראני, הוא כדי למקד את דעת הקהל בעולם לנושא זה, ולהפחית את הדיווחים על ההפגנות הסוערות במדינה. יש לציין כי בימים האחרונים הטילו מדינות המערב סנקציות חדשות על בכירים באיראן, על רקע היד הקשה לדיכוי המחאות.

גורמים בטחונים בארץ מסרו כי לעידן עופר יש בעלות משנית בלבד על המכלית. למרות זאת, איראן תקפה בעבר מכליות שהיו קשורות לאנשי עסקים ישראליים ולכן ישראל לא שוללת תגובה איראנית גם הפעם.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים