שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון
"ממשלת השנאה"
ח"כ כהנא בתשובה להצעת האי האמון של יהדות התורה: "הפכתי יעד למתקפות ארסיות. אפילו למאמר מערכת ביתד נאמן זכיתי. אני שמח על כך. זה מראה שאני בכיוון הנכון"
הח"כים החרדים במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. ההצעה "אמון הציבור הירוד במערכת המשפט" של סיעת הליכוד נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 61 תומכים. ההצעה "ממשלת השנאה" של סיעות יהדות התורה וש"ס נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 61 מתנגדים ושני נמעים.

ח"כ אמיר אוחנה הציג את הצעת הליכוד ואמר: "הממשלה הזו, למרבה הצער, מבשרת רעות בתחומים רבים כבר בשבועות הראשונים להקמתה, אבל אחד מהתחומים החשובים, ועל כן גם המטרידים במיוחד, הוא התחום של האיזונים והבלמים ומערכת היחסים שבין המערכת המשפטית הבלתי נבחרת, הכוללת את בתי המשפט, את הייעוץ המשפטי לממשלה ואת הפרקליטות, לבין המערכות הנבחרות – הכנסת והממשלה".

"אבל הייתה ממשלה לפניה בראשות נתניהו ובה זכיתי אני לכהן כשר המשפטים, וסוף-סוף הציבור הרגיש שיש מי שמשמיע את קולו, הקול הזה של ביקורת אמיתית ונוקבת, לא מתחנפת לגורמים המשפטיים; קול שבניגוד לנטען, לא בא להרוס אלא בא לתקן".

"יש היום רק מערכת אחת במדינת ישראל שאין עליה לא איזונים ולא בלמים זולת אלה שהיא מואילה בטובה מפעם לפעם לגזור על עצמה – לעיתים רחוקות מדי. זוהי הרשות שאליבא דמונטסקייה היא הכי פחות דמוקרטית, משום שהיא היחידה שלא מכהנים בה נבחרי ציבור. ישראל תהפוך תחת הממשלה הרעה הזו שקמה על כרעי תרנגולת שחוטה שצעקה לך, מדמוקרטיה למשפטו-קרטיה".

שר המשפטים גדעון סער השיב: "אתם עשיתם, ואתה באופן אישי, דה-לגיטימציה למוסדות המדינה ולמערכותיה באורח שלא היה שלטון בישראל שעשה. והיום עליתם עוד דרגה, עכשיו אתם עושים אותו דבר לממשלה שמכהנת מכוח אמון הכנסת, מכוח חוק פרלמנטרי, ומכהנת מכוח האמון הזה. אתה עולה לפה, בשורה של גידופים, בשורה של כזבים. לא הייתי מצפה ל-100 ימים של חסד. אבל כשאתה אומר שהממשלה מכהנת שבועות – היא מכהנת שבועיים ימים".

"אני רוצה לשאול אותך: מה עשיתם? מה עשה, חבר הכנסת נתניהו, במהלך 15 שנים שהוא ראש ממשלה בנושא חוק יסוד החקיקה, או בנושא כלשהו אחר של רפורמה במערכת המשפטית? לא שהוא לא עשה, הוא מנע בשיטתיות. היום הוא מספר סיפורים, לא היה לי רוב, היה לי שותף כזה, היה לי שותף אחר. אני אומר לך באחריות, היה גם היה רוב להעביר את אותן הרפורמות, אבל לא נעשה דבר, דבר במשך 15 שנים. לא שבועיים ימים, לא שנתיים, 15 שנים. אני קורא לכנסת להצביע נגד הצעת אי-אמון קנטרנית, לא רצינית, לא מנומקת בצורה אמיתית".

בנאום שנשא השר לשירותי דת מתן כהנא בתגובה לאי אמון שהגישו הסיעות החרדיות אמר השר: "מול עיני עומדת הצעת האי האמון שלכם בה בשתיים וחצי שורות מוזכרת שמונה פעמים המילה "שנאה". הצעה שמוגשת בשלושת השבועות של אבלות על חורבן בית המקדש, ימים בהם אמורים להשתדל להרבות אהבה ולהימנע ממחלוקות".

"היהדות וההלכה זה הדבר הכי טוב שיש לנו. מתנה שהקב"ה נתן לנו. אז איפה הבעיה? הבעיה היא בעטיפות שבהן נעטפו המתנות היקרות האלו לאורך השנים. מנגנונים של עסקנים מרחיקים את עם ישראל מהיהדות. עם ישראל מחפש יהדות, הוא בורח מהעטיפות בהן היא עטופה כבר יותר מידי זמן".

"בשבועיים האחרונים הפכתי יעד למתקפות ארסיות. אפילו למאמר מערכת ביתד נאמן זכיתי. אני שמח על כך. זה מראה שאני בכיוון הנכון. אתם אומרים שיש שנאה ללומדי התורה?? הרי בכל הזדמנות אני חוזר ואומר שמדינת ישראל קיימת בזכות לימוד התורה. בכל הזדמנות אני אומר שמי שמסוגל להקדיש את חייו ללימוד תורה ולא עושה זאת – מועל בתפקידו כלפי עם ישראל".

"יש במדינת ישראל חצי מליון אזרחים לא יהודים, רובם מזרע ישראל. רבים מהם רוצים, או לפחות רצו להתגייר ולהיות חלק מעם ישראל. חלקנו פוגשים אותם בצבא, בלימודים, בעבודה ויש גם חתונות. מה עדיף? שנמשיך לטמון את הראש בחול ונביא להתבוללות? או שנכון לאפשר לרבני ערים לגייר על פי ההלכה? באיזו מהאפשרויות תהיה היהדות במצב יותר טוב? גם הרב עובדיה זכה למתקפות בנושא הגיור ביתד נאמן. ואני הקטן שמח להצטרף לקבוצה מכובדת של מותקפים בעניין זה".

"בשנת 2017 התפרסם דו"ח של מבקר המדינה ובו התברר כי באחת מערי המרכז יש רק ל-10% מהמשגיחים הסמכה להיות משגיח. בעיר גדולה אחרת יש רק ל-25% ובאחת אחרת רק ל-17%. בחלק מהערים בהן בדקו את את שעות העבודה של המשגיחים התברר כי חלק מהמשגיחים עובדים בין 20 ל 24 שעות ביממה. כולנו מבינים את המשמעות.. מאידך ערים כמו תל אביב ואשדוד קבלו צל"ש על רמת עבודת המשגיחים שלהם".

"מה אתם אומרים? אם בעל עסק מעיר עם 17% משגיחים מוסמכים יקבל כשרות מהמועצה הדתית בתל אביב האוכל שלו יהיה כשר יותר או פחות? אנחנו לא באים לפגוע בכשרות אלא להרים את מערך הכשרות. אם רק נצליח להפריד את היהדות מהעסקנות שסובבת אותה בשנים האחרונות, היהדות תחזור להיות הגורם שמאחד את עם ישראל. בעז"ה אנחנו נחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל ונקדש שם שמיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים