שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ממחר ניתן לחסן מחלימים במנה אחת
רשמית
במשרד הבריאות אישרו לחסן אזרחים שהחלימו מנגיף הקורונה לפני יותר משלושה חודשים, במנה אחת. בכללית כבר החלו להזמין מחלימים להתחסן באופן יזום
תגיות: ,
חיסון נגד קורונה של פייזר | צילום: lakshmiprasada S, שאטרסטוק

משרד הבריאות הודיע היום (שני) לקופות החולים: מי שהחלים מקורונה ועברו שלושה חודשים מיום החלמתו יכול להתחסן במנה אחת. משרד הבריאות הסביר שמדובר בהמלצה ולא בחובה, ושמי שלא יתחסן לא יאבד את הזכות לתו ירוק ואת הגדרתו כמחלים.

לאחר שלושה חודשים מעת ההחלמה, תינתן למחלים מנת חיסון אחת בלבד. עם זאת, מי שחלה בין המנה הראשונה לשנייה לא יקבל חיסון נוסף. לפי נתוני משרד הבריאות, ישנם יותר מ-700 אלף מחלימים ברחבי הארץ. מתוכם, כ-400 אלף בני אדם יוכלו לקבל את החיסון, מאחר שעבר הזמן הדרוש מאז החלמתם.

קופת החולים כללית כבר הודיעה כי החל ממחר היא תחל לחסן מחלימים מקורונה – במנת חיסון אחת בלבד. ההודעה של משרד הבריאות הגיעה לאחר הפרסום אתמול שקופות החולים קיבלו אישור להזמין מחלימים מקורונה לקבל חיסון, במרפאות שבהן יש חשש מהשלכת חיסונים פגי תוקף לפח.

על פי ההנחיות החדשות, עובד במערכת הבריאות, או סטודנט למקצועות הבריאות שיסרב לקבל חיסון, לא יוכל לעבוד עם חולים המשתייכים לקבוצות של דיכוי חיסוני, כמו למשל במחלקות להשתלת מח עצם, המטו-אונקולוגיה, אונקולוגיה, יילודים ופגייה. בנוסף, יאשר עליו לעבוד עם חולים בקבוצות אלו גם במרפאות או בקהילה.

עוד נכתב במסמך כי משרד הבריאות אוסר לקבל לעבודה במוסד רפואי עובד חדש אשר מסרב להתחסן נגד נגיף הקורונה. בנוסף, תלמיד חדש במקצועות הבריאות, אשר נדרש במהלך הלימודים לבצע עבודות באחת מהמחלקות בקבוצות הסיכון, לא יוכל להתקבל ללימודים, אם להמשיך בלימודיו במידה ויסרב להתחסן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים