שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המחבלים תכננו מסע טבח ענק • סיכום האירועים
מחקירה ראשונית
ממצאי החקירה מעלים כי המחבלים תכננו לבצע טבח רב מימדים- רק באורח נס נמנע מסע הרג המוני • שני לוחמי מג"ב נהרגו ו-12 בני אדם נפצעו – בהם 3 מהמסתערבים
מחבל. אילוסטרציה | צילום: santoelia, שאטרסטוק

ממצאי חקירת פיגוע הירי בחדרה אתמול (ראשון) מעלים ששני המחבלים, שלבשו אפודי מגן קרמיים, הגיעו חמושים רק באקדחים – אבל גם עם קופסה ובה 1,100 כדורי M16. בסרטון שנמצא בידי החוקרים הם נראים ממתינים דקות ארוכות בתחנת האוטובוס, ועל פי החשד חיכו לחייל או לשוטר נושא M16 במטרה לפגוע בו, לקחת את נשקו ולעשות שימוש במלאי התחמושת האדיר שהביאו עמם.

ממצאי החקירה מעלים שבשלב הראשון המחבלים אכן פגעו בלוחמת מג"ב, לקחו ממנה את הנשק והחלו להשתמש בו. לוחמי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט ז"ל נרצחו בפיגוע הקשה ו-12 בני אדם נוספים נפצעו מאש המחבלים.

רק לאחר ההתערבות של המסתערבים ששהו במסעדה סמוכה נוטרלו המחבלים, נפסק הירי ונמנעה הפגיעה המתוכננת בעשרות אזרחים נוספים. כך התפתח האירוע – מרגע הירידה מאוטובוס, דרך חיסול המחבלים, ועד לנטילת האחריות של דאעש והגברת הכוננות הביטחונית.

השתלשלות האירועים:

שני המחבלים, בני דודים תושבי אום אל-פחם שאחד מהם ניסה בעבר להצטרף לדאעש, הגיעו לרחוב הרברט סמואל בחדרה מצוידים באפודים קרמיים, באקדחים וב-1,100 כדורים של M16 והמתינו לעוברי אורח. לפי סרטונים שבידי החוקרים, הם המתינו דקות ארוכות באזור – ככל הנראה עד לרגע שבו יגיע לשם איש כוחות הביטחון חמוש ב-M16.

קו 79 של חברת "קווים" עבר במקום והוריד נוסעים בתחנת האוטובוס.

סביב השעה 20:40 המחבלים פתחו באש לעבר היורדים מהאוטובוס ולעבר עוברי אורח. לפי ממצאי החקירה, הם הצליחו לירות בלוחמת מג"ב ולהשתלט על נשק M16 שנשאה עמה.

מהירי נהרגו רש"ט יזן פלאח ז"ל ורש"ט שיראל אבוקרט ז"ל, לוחמי מג"ב בני 19 ששרתו באותה הפלוגה במג"ב איו"ש ועמדו סמוך לתחנת האוטובוס. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה שאחד מהם היה הראשון להשיב אש לעבר המחבלים.

כוח מסתערבים של מג"ב, ששהה במסעדה במרחק של כ-70 מטר מהמקום יחד עם סגן מפקד היחידה, שמע את הירי ומיהר לזירה. שני לוחמים חמושים באקדחים זיהו את המחבלים, פתחו לעברם באש וחיסלו אותם לאחר קרב יריות. שלושה מהמסתערבים נפצעו קל עד קשה מאוד במהלך חילופי האש עם המחבלים. בסך הכול נהרגו בפיגוע 2 לוחמי מג"ב, 12 אנשים נפצעו ושני המחבלים חוסלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים