שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ממשלת אוסטרליה תכריז על חיזבאללה כארגון טרור
המלחמה בטרור
ממשלת אוסטרליה מצטרפת ל-17 מדינות שכבר הכריזו על חיזבאללה כארגון טרור. שר החוץ לפיד כתב: "אני קורא לאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה"
דגל אוסטרליה על רקע פיצוץ טרור | צילום: Dancing_Man, שאטרסטוק

ממשלת אוסטרליה הודיעה כי ארגון חיזבאללה יוכר כארגון טרור על כל זרעותיו. בהכרזתה מצטרפת אוסטרליה ל-17 מדינות בעולם שכבר הכריזו על חיזבאללה כארגון טרור.

שרת הפנים של אוסטרליה קארן אנדרוז אמרה שהממשלה שולחת מסר חזק לפיו אוסטרליה מגנה את השימוש בטרור כדי להשיג מטרות פוליטיות, אידיאולוגיות או דתיות. "לממשלה יש אפס סובלנות לאלימות, ואין סיבה – דתית או אידיאולוגית – שיכולה להצדיק הרג חפים מפשע", אמרה השרה אנדרוז.

מוקדם יותר השבוע, ממשלת אוסטרליה גם סיפקה למשטרה האוסטרלית סמכויות חדשות וחשובות להגן על אוסטרלים מפני עברייני טרור שממשיכים להוות סיכון גבוה בתום סיום ריצוי עונשם, עם הצעת החוק לתיקון החקיקה נגד טרור (עברייני טרור בסיכון גבוה). עובר את הפרלמנט.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אני מודה לממשל אוסטרליה ולידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, על הכוונה להגדיר את חזבאללה כארגון טרור. נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית כנגד הטרור, גם בזירה הבינלאומית".

שר החוץ יאיר לפיד מסר: "אני מודה לממשלת אוסטרליה על ההחלטה הקובעת כי חזבאללה, על כל זרועותיו, הינו ארגון טרור. אוסטרליה היא ידידה קרובה של ישראל גם במאבק בטרור העולמי. משרד החוץ מוביל, בשת"פ צמוד עם קהיליית הביטחון הישראלית, קמפיין בינלאומי להכרזה על החזבאללה כארגון טרור".

"ההחלטה האוסטרלית מצטרפת להחלטות דומות וחשובות של 17 מדינות נוספות בשנתיים האחרונות שהבינו כי אין זרועות נפרדות לארגון טרור. הדבר נכון גם לגבי ארגון הטרור חיזבאללה, מדובר בגוף אחד, וכל הפרדה בין זרועותיו היא מלאכותית".

"אני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון, על כל זרועותיו, כארגון טרור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים