שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ממשלת בנט – לפיד תפנה תושבים מהיישוב עלי
ממשלת שמאל
המדינה הודיעה לבג"ץ כי בכוונתה לפנות שני בתים ביישוב 'עלי', בגלל אי אפשרות ממשית להסדרת שני המבנים היושבים על קרקע פרטית
הפינוי במרכז חירום אדוריים בהר חברון. תמונת אילוסטרציה | צילום: דוברות הר חברון

המדינה הודיעה לבג"ץ כי בכוונתה לפנות שני בתים ביישוב 'עלי' שבשומרון, בהם מתגוררות ארבע משפחות. בהודעה שהועברה לבג"ץ נכתב כי המדינה לא הצליחה למצוא אפשרות ממשית להסדרת שני המבנים היושבים על קרקע פרטית ולכן המדינה מתחייבת לפנות אותם בתוך שלוש שנים.

בתשובת המדינה לעתירה נכתב כי "מדובר במבני מגורים בהם מתגוררות מספר משפחות, ובשים לב להעדרו של נפגע קונקרטי הטוען לזכויות במגרשים בהם מצויים המבנים, המשיבים יבקשו כי יינתן פרק זמן של כשלוש שנים להשלמת הפינוי, על מנת להעמיד במהלך תקופה זו חלופת מגורים ראויה למשפחות המתגוררות במבנים אלו".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש ואורית סטרוק, אמרו: "ממשלת 10 מעלות ימינה הודיעה השבוע לבג"ץ על הסכמתה להרס בתיהן של ארבע משפחות בעלי. זוהי הודעה מזעזעת ומטלטלת".

עוד הוסיפו חברי השדולה כי: "במקום למנוע הריסת בתי יהודים ביו"ש, הממשלה עסוקה בהסדרת עבירות הבנייה הבלתי חוקיות במגזר הבדואי. זוהי תעודת עניות לממשלה, שגם מקפיאה בנייה, גם מפירה את כל הבטחותיה להסדרה וגם הורסת בתי יהודים".

במועצת בנימין הגיבו כי "אין אף ערבי שהוכיח את בעלותו על הקרקע, אך לטענת המדינה אין אופק להסדרת המקום משום שהליך בדיקת הקרקע העלה שהוא לכאורה מחוץ לקו הכחול של היישוב עלי ולכן דין הבתים להיהרס".

ראש המועצה ישראל גנץ הוסיף, "אנחנו מופתעים שהמדינה מיישרת קו עם העותרים הערבים ומודיעה כי תהרוס חלילה שני בתי קבע שבהם כבר שנים מתגוררות משפחות והם חלק משכונה חיה ותוססת. להרוס בית שמעמדו היה תקין ובדיקה מחודשת של המנהל החריגה אותו מקווי היישוב זו שבירת שיאים של עוולה נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון".

כזכור, רק אתמול בוצע הפינוי הראשון של ממשלת בנט-לפיד: המדינה פינתה שבע משפחות ב"בית דרור", מרכז חירום אדוריים בהר חברון. "בית דרור", נבנה על ידי המדינה באדמות המדינה ואוזרח לפני 10 שנים. המועצה האזורית הר חברון קיבלה חוזה להשתמש במקום הזה ולאחר רצח מיכי מרק הי"ד ב-2016, נכנסו להתגורר בו משפחות.

בחודש אפריל האחרון נוספו מבנים יבילים למתחם וכעת, על אף שהם מאוכלסים, המדינה מתכננת פינוי של 7 משפחות. תומאל יו"ר היישוב אמר כי הם מרגישים "הרבה כאב גדול, אנחנו הגענו בשליחות ואהבה גדולה לארץ ועכשיו אנחנו עוברים טלטלה גדולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים