שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » 'ממשלת שינוי ירדה מהפרק'; מו"מ עם הליכוד
נתפלי בנט | צילום: אתר הכנסת

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אמר היום (חמישי) כי "ממשלת שינוי ירדה מהפרק". לדברי בנט, "נוכח מצב החירום בערים המעורבות, ממשלת שינוי בהרכב המתוכנן לא תוכל להתמודד". לשיטתו דרוש כוח, הכנסת צבא ומעצרים. דברים שאי אפשר לעשות כשנשענים על מנסור עבאס.

לתפיסת בנט הביטחוני קודם לאזרחי וכעת הוא חותר לממשלת אחדות. בעקבות כך, התחדש המשא ומתן בין ימינה לליכוד, צוותי המשא ומתן נפגשו היום. בנט היה רוצה להביא איתו את סער, גנץ ולפיד לממשלה כזו עם הליכוד. כרגע בסביבתו די פסימיים.

ב'ווינט' דווח כי לפי גורמים המעורים בפרטים, בשיחות בין הליכוד לימינה עלתה האפשרות שבנט יתמוך בביטול הפריטטיות, ובתמורה הוא ושקד ימונו מיידית לתיקי החוץ והביטחון במקום גנץ ואשכנזי. כמו כן, אם המערכת הפוליטית תתגלגל לבחירות חמישית – חברי ימינה ישוריינו בליכוד.

עוד אמרו הגורמים שמצויים בפרטי השיחות, כי "כל ממשלה כזאת צריכה את סמוטריץ' ואת עבאס יחד. ההערכה היא שהסיכוי שזה יקרה קלוש, וכך גם הסיכוי להביא לממשלה של נתניהו את סער ולפיד. לכן האפשרות של מערכת בחירות חמישית חוזרת".

מפרטים נוספים על אודות השיחות הסגורות שניהל יו"ר ימינה עולה כי הוא חותר לממשלת אחדות לאומית רחבה, אך הוא פסימי בנוגע להצטרפותם של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד לממשלה שכזו. ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ הצר על הודעת בנט – ואמר: "היינו על סף סגירת ממשלה".

בתוך כך, הודיע יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שברשותו המנדט להרכבת הממשלה, על הצהרה שימסור לתקשורת הערב בסביבות השעה 21:00. בכירים במפלגת ימינה אמרו הבוקר שבעקבות אירועי הימים האחרונים נוצרה סיטואציה שמחזירה את האפשרות להקים ממשלת ימין, זאת למרות שהמנדט נמצא כיום אצל יאיר לפיד.

לדברי אותם בכירים שצוטטו ב'כאן חדשות', אירועי הימים האחרונים בכל הגזרות משפיעים באופן ישיר גם על ההתרחשויות הפוליטיות ועל הניסיונות להקים ממשלה, ולדבריהם הדבר הנכון כרגע הוא לחדש את המגעים להקמת ממשלת ימין ולנסות להקימה, למרות הקושי הקיים בהקמתה מאז הבחירות. בנוסף, במהלך הימים האחרונים התקיימה שיחה נוקבת בין נפתלי בנט ואיילת שקד על רקע הנושא.

במעריב דווח הבוקר כי גורמים הבקיאים במתרחש טוענים כי יש מתווה להסכמה בין בנט לנתניהו לפיו בנט יכהן כראש ממשלה בשנה וחצי הראשונות ונתניהו יחליף אותו לשנתיים וחצי מיד אחר כך, אך הבעיה היא שאין לתוכנית הזו רוב בכנסת מאחר שהמאורעות האחרונים השמידו סופית את הסיכוי שנתניהו יוכל להקים ממשלה בהימנעות רע"ם, ולכן נדרש לגייס את תמיכתו של גדעון סער. על פי גורמים הבקיאים בנעשה, התנאי של סער ברור: הגבלת קדנציות כדי לוודא שזו תהיה הקדנציה האחרונה של נתניהו כראש ממשלה. סער עצמו מכחיש כל קשר למגעים הללו.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר בתגובה ראשונה להתפתחויות הפוליטיות: "מברך את נפתלי בנט על הורדת האופציה של ממשלת שמאל מסוכנת מהשולחן. ‏הוא גילה אחריות ומנהיגות. ‏זה הזמן של כל מחנה הימין להתאחד ולהקים ממשלה לאומית שתשמור על אזרחי ישראל וחיילי צה״ל. ‏אני קורא לך גדעון סער – בוא להקים ממשלת ימין. עוד היום".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "‏בנט ושקד, ברוכים השבים. יישר כח לחברי ימינה. עכשיו תורם של סער ו/או החברים בתקווה חדשה. מדינת ישראל חשובה יותר מכל אחד מאיתנו. זה או ממשלת ימין על מלא כשכל מי שרוצה לבוא על בסיס קווי היסוד של המחנה הלאומי בראשות הליכוד ונתניהו מוזמן, או בחירה ישירה (בתוספת מנדטים) לפי ההצעה שלי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים