שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ממשל ביידן מחדש את הסיוע לפלסטינים
15 מיליון דולר
הכסף יועבר לעמותות שפועלות בגדה המערבית ובעזה, ולא בצורה ישירה לפלסטינים – בשל חוק אמריקני שאוסר על כך. השגרירה: "חלק מהביקורת על ישראל – אנטישמיות"
אבו מאזן וביידן | צילום: Official White House Photo by David Lienemann

שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס גרינפילד הודיעה הערב (חמישי) כי הממשל האמריקאי חידש את הסיוע ההומניטרי לפלסטינים, שהופסק על ידי ממשלו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ. גרינפילד הודיעה כי ממשל ביידן יעניק 15 מיליון דולר לאוכלוסיות פגיעות בגדה המערבית ועזה, לסיוע עם משבר הקורונה.

בשל החוק האמריקני "טיילור פורס", שאוסר על העברת סיוע כלכלי ישיר לרשות בשל תמיכתה במשפחות מחבלים, הסיוע יועבר על ידי תמיכה בעמותות שונות שפועלות בגדה המערבית וברצועת עזה. הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי, USAID, תעביר כספים לעמותות שפועלות בתחומי הרפואה והמזון, שפעילותן נפגעה מאוד בתקופת הקורונה.

בהודעה שפרסם חשבון הטוויטר של משלחת ארה"ב באו"ם נכתב כי "אנו שמחים לבשר על כך שמזכיר המדינה אנתוני בלינקן והמשלחת האמריקנית באו"ם מספקים סיוע הומניטרי בסך 15 מיליון דולר, על מנת לטפל במגפת הקורונה ובחוסר הביטחון התזונתי ברש"פ ובעזה, כמקשה אחת למחויבותנו המחודשת לעם הפלסטיני".

חידוש הסיוע ההומינטארי הוא הצעד הראשון של ממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחידוש הקשרים עם הפלסטינים שנותקו כמעט לחלוטין אחרי ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל בדצמבר 2017. ממשל ביידן רוצה גם לפתוח מחדש את משרדי אש"ף בוושינגטון ואת הקונסוליה האמריקנית בירושלים שנסגרו על ידי ממשל טראמפ.

בתוך כך, הממשל עדיין בתהליכי דיון ברכיבי הסיוע הגדולים יותר שכוללים סיוע ישיר לרשות וחידוש המימון לאונר״א. לפני כחודשיים מחקר חדש גילה כי האו"ם הכניס תכנים אנטישמיים בחומרי הלימוד ללמידה עצמית לתלמידי הגדה המערבית ובעזה שהופקו על רקע נגיף הקורונה.

מוקדם יותר היום שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, הבהירה בדיון של מועצת הביטחון שממשל ביידן מחויב לפעול למען ישראל, ונגד היחס הבין-לאומי שלו היא זוכה. השגרירה ציינה כי חלק מהביקורת על ישראל מוגדרת כאנטישמיות, וארה"ב מחויבת גם למאבק בתופעה הזו.

תומס גרינפילד אמרה כי ארה"ב מעוניינת לראות גם את הישראלים וגם את הפלסטינים נוקטים צעדים לקראת פתרון של שתי מדינות. "ארה"ב מצפה להמשך עבודתה עם ישראל, עם הפלסטינים ועם הקהילה הבינלאומית להשגת שלום מבוקש במזרח התיכון. בואו נשתדל להשיג את השלום והשגשוג עבור כולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים