שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ממשל ביידן מטיל סנקציות נגד רוסיה
המשבר מחריף
הממשל האמריקאי הטיל סנקציות על גורמים בקרמלין והודיע על גירוש עשרה אנשי משרד החוץ של מוסקבה. רוסיה זימנה לבירור את השגריר האמריקאי במדינה
ולדמיר פוטין וג'ו ביידן | צילום: David Lienemann, הבית הלבן

ממשל ביידן הודיע היום (חמישי) על הטלת סנקציות על רוסיה וגירושם של עשרה דיפלומטים בשל ההתערבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ומתקפות הסייבר המיוחסות למדינה. הסנקציות הוטלו על כ-30 גופים ואזרחים ברוסיה שהיו חלק מקמפיין ההתערבות בבחירות. הדיפלומטים שיסולקו מואשמים בהיותם אנשי מודיעין במסווה, כך נמסר מהבית הלבן.

שר החוץ של רוסיה זימן את שגריר וושינגטון במוסקבה לבירור, ואמר כי "ארצות הברית פועלת בניגוד לאינטרסים של שתי המדינות". לדבריו, תגובת רוסיה לסנקציות תהיה בלתי נמנעת. עם זאת, נמסר מהבית הלבן כי ההזמנה של הנשיא ביידן לפגישה עם פוטין נותרה פתוחה ועדיין עומדת על הפרק, לאחר שלפני יומיים הציע לו לקיים אותה במדינה נייטרלית.

העיצומים, שגובשו בממשל ביידן במשך שבועות ארוכים, צפויים להיות פעולת התגמול הראשונה שתפעיל ארה"ב נגד הקרמלין בגין מתקפות הסייבר בשנה שעברה. באותה הפריצה דווח כי האקרים רוסים השתמשו בתוכנה זדונית במטרה לגשת לרשתות של לפחות 9 סוכנויות ממשל שונות של ארה"ב.

בהודעה משותפת של ה-FBI, המודיעין הלאומי והסוכנות לביטחון סייבר נאמר בחודש דצמבר האחרון כי מדובר במתקפה משמעותית. בארצות הברית חוששים שההאקרים הצליחו לגנוב מידע סודי, בין השאר ממחשבי משרד האוצר ומשרד המסחר.

בחודש שעבר אמר ביידן בריאיון לרשת ABC כי "פוטין ישלם על הניסיון שלו להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020", שעות בודדות לאחר שפורסם דוח מודיעיני שקבע כי גם הפעם, רוסיה ניסתה להתערב בבחירות לנשיאות. ביידן לא חסך בביקורת נגד פוטין, וציין: "אני סבור שהוא רוצח".

בתוך כך, נמשכת התעצמות הצבא הרוסי בסמוך לגבול אוקראינה וכלי התקשורת ברוסיה מדברים בגלוי על האפשרות של פעולה רוסית בשטחיה של השכנה ממערב. המצב המתוח במזרח אוקראינה, שם בדלנים פרו רוסים מפרים באופן שיטתי את הפסקת האש, מעיב על הניסיון למצוא פיתרון דיפלומטי לחילוקי הדעות בין מוסקבה לוושינגטון ומאיים לשים את שתי הממשלות במסלול התנגשות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים