שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן מקפיא את מכירת ה-F-35 לאמירויות
דיווח
עסקאות נשק שנחתמו בתקופת ממשל טראמפ, ביניהן העסקה למכירת המטוסים המתקדמים לאיחוד האמירויות במקביל להסכם עם ישראל, ייעצרו זמנית וייבחנו מחדש
תגיות:
מטוסי F35 | צילום: bekirevren, שאטרסטוק

ממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מקפיא את מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות – כך אמר הערב (רביעי) בכיר במשרד החוץ בוושינגטון לסוכנות הידיעות 'בלומברג'. על פי הדיווח, ממשל ביידן יבחן מחדש את העסקה, יחד עם מכירת תחמושת לסעודיה. על פי ההסכם עם ממשל טראמפ, העסקה מול האמירויות כללה מכירה של 50 מטוסי חמקן מסוג F-35.

בכיר במחלקת המדינה האמריקאית שצוטט ב'וואלה' אמר כי מטרת ההקפאה היא בחינה מחדש של העסקה. "אנחנו מפסיקים באופן זמני את יישום חלק מעסקאות הנשק כדי לאפשר לממשל החדש לבחון אותן. זה מהלך שגרתי שמצביע על המחויבות של הממשל לשקיפות ומנהל תקין וכן על הרצון לוודא שעסקאות הנשק של ארצות הברית עולות בקנה אחד עם היעדים האסטרטגיים שלנו במזרח התיכון".

בהודעת מחלקת המדינה נאמר כי הממשל בוחן כעת את העסקאות וטרם קיבל החלטה כלשהי על הוצאתן לפועל. היא כינתה את ההקפאה "פעולה שגרתית", כזו שכל ממשל חדש עושה בנוגע לעסקאות ענק בתחום הנשק. "מחלקת המדינה מפסיקה זמנית את היישום של כמה העברות ומכירות של מערכות הגנה אמריקניות, על מנת לאפשר להנהגה הנכנסת הזדמנות לבחון (אותן)", נאמר בהודעה.

עוד נמסר כי בחינת העסקאות נועדה "להפגין את המחויבות של הממשל לשקיפות ומנהל תקין". לפי מחלקת המדינה מטרה נוספת היא להבטיח שהעסקאות תואמות את "היעדים האסטרטגיים שלנו", שהם לפי ההודעה קידום שיתוף הפעולה עם בעלי בריתה של ארה"ב וחיזוקם.

כזכור, בשבוע שעבר, רגע לפני שג'ו ביידן הושבע כנשיא במקום דונלד טראמפ, ארצות הברית חתמה עם הסכם כלי הטיס עם איחוד האמירויות, לפיו היא תעביר לה 50 מטוסי F-35 מתקדמים ו-18 רחפנים.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, המסמך נחתם פחות משעה לפני השבעתו של הנשיא ביידן ונתן לאיחוד האמירויות את האפשרות להסכים למועד ההעברה ומכלול הרכישה. עוד נטען כי האמירותים החזיקו בניירות ההסכם במשך יותר משבוע לפני שהחליטו לחתום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים