שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » מנגנון קיזוז בעד תשלום רישיון נהיגה
אושר בוועדה
ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה תקנות תעבורה הקובעות מנגנון קיזוז בעקבות שינוי תעריפי הגבייה של הנפקת רישיון נהיגה
לימודי נהיגה | צילום: משרד התחבורה

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה תקנות תעבורה הקובעות מנגנון קיזוז בעקבות שינוי תעריפי הגבייה של הנפקת רישיון נהיגה.

בסוף שנת 2020 אישרה ועדת הכספים תקנות, במסגרתן נקבע כי בתום חידוש תקופות הרישיון לנהג חדש ונהג צעיר, יוארך רישיון הנהיגה עד לגיל 70 (במקום ל-10 שנים) בעלות חד פעמית של 510 ש"ח, האמור היה בדרגות נהיגה נמוכה– רכב פרטי, אופנוע ומשאית עד 12 טון.

היום הובאו בפני הוועדה תקנות לצורך הסדרת מנגנון קיזוז תשלום אגרה ששולמה בעד רישיון נהיגה עד גיל 70 בדרגות נמוכות אלה, במצב של שינוי לדרגת רישיון גבוה יותר, שתוקפה נותר ל-10 שנים בלבד (בעלות 438 ₪), ולמצבים של ויתור או ביטול דרגת הרישיון הגבוה יותר.

התקנות קובעות כי במקרה של אדם שהוציא רישיון בעל דרגה נמוכה שאמור היה לשמש אותו עד לגיל 70, ובהמשך לכך הוציא רישיון נהיגה בדרגה גבוה יותר, שכאמור תקף ל-10 שנים בלבד, יתבצע קיזוז יחסי בגין התשלום שביצע על הרישיון בדרגות הנמוכות, שכן רישיונו לכל סוג של רכב יהיה תקף מעתה ל-10 שנים בלבד.

עוד קובעות התקנות, כי במקרה שאדם בעל דרגת רישיון גבוה מוותר על דרגת רישיון בדרגות הגבוהות או שזו בוטלה מטעם הרשויות, יוכל אותו אדם למלא את תקופת הרישיון עליה שילם (10 שנים) במסגרת הדרגה הנמוכה יותר – כלי רכב עד 12 טון כאמור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים