שיתוף
תגובות
חדשות » מנדלבליט יבדוק את הטענות נגד המשטרה
הטענות נבדקות
בעקבות סדרת התחקירים בכלי התקשורת השונים והסערה הציבורית שבאה בעקבותיה הודיע הערב היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט על הקמת ועדת בדיקה לנושא ההאזנות
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

הסערה הציבורית בנושא האזנות הסתר הלא חוקיות שעמם נעשה שימוש על פי החשד במשטרת ישראל לא פוסק. הערב (ה') פורסם בכאן חדשות כי גם רשות המסים קיבלה גישה למידע מתוכנות הריגול של המשטרה במסגרת חקירות מס. על פי הפרסום, גורם בכיר לשעבר במערכת האכיפה, שהיה מעורב בשימוש בתוכנות, אמר כי "הרשות השתמשה במידע שהגיע מתוכנות הריגול להפללת ארגוני פשע". חוץ מהרשות, גם מצ"ח, מח"ש, הרשות להגבלים עסקיים והרשות לניירות ערך, קיבלו גישה למידע מתוכנות הריגול.

גם התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר המשפטים גדעון סער ולשר לביטחון פנים עמר בר לב בבקשה להקים ועדת בדיקה ממשלתית, שתחקור את שימוש המשטרה בתוכנת NSO, לכאורה ללא סמכות בחוק, כפי שפורסם השבוע בתחקיר כלכליסט.

בתנועה אומרים כי "מהפרסומים עולה תמונת מצב מדאיגה ביותר לפיה משטרת ישראל, הגוף האמון על השמירה על החוק, על ביטחונם האישי של אזרחי מדינת ישראל ועל זכויותיהם הבסיסיות ביותר, עושה שימוש במערכת פולשנית ומסוכנת – לכאורה בלא סמכות בחוק וללא פיקוח – כנגד אזרחים חפים מכל פשע ומכל חשד, באופן שעלול לעלות כדי סכנה אמיתית ומוחשית לדמוקרטיה ולזכויות הפרט".

בעקבות הדברים החמורים פרסם הערב משרד המשפטים מכתב אותו הפנה היועץ המשפטי לממשלה הד"ר אביחי מנדלבליט עבור רב ניצב קובי שבתאי מפכ"ל משטרת ישראל ובו כתב כי "קשה להפריז בחומרתה של הפגיעה הנטענת בזכויות היסוד הנוגעות בדבר".

עוד הוסיף היועץ וכתב כי "הטענות לא היו מוכרות לנו, לא במישור הכללי ואף לא במישור הפרטני, ולפיכך פנינו באופן מידי אל ראש אגף החקירות ומודיעין בקשת רחבה של שאלות".

בהמשך המכתב הוסיף היועץ כי "ביחס למישור הראשון אודות האופן בו משטרת ישראל פועלת כארגון, אשיב כי לאחר בחינת מכלול החומר שאגף חקירות ומודיעין העביר לנו לבקשתנו כאמור, ולאור המוצג בו, לא מצאנו כל בסיס לחשש אודות שימוש ארגוני שלא כדין שמבצעת משטרת ישראל באמצעים העומדים לרשותה, ונחה דעתנו כי משטרת ישראל פועלת מכוח סמכויותיה על פי דין. יחד עם זאת, בדיקת הדברים הן במישור המערכתי והן במישור הפרטני, כפי שיפורט להלן, צפוי להימשך".

בסיומו של המכתב כאמור מודיע היועץ מנדלבליט למפכ"ל כי "על מנת לבחון באופן שיטתי ויסודי את ההיבטים הנוגעים להאזנה על דרך של תקשורת בין מחשבים החלטתי, במסגרת סמכויות הפיקוח הנתונות לי מכוח החוק, ובאופן העולה בקנה אחד עם בקשתך ממני לקיים הליך לבחינת הטענות שפורסמו, להקים צוות לבדיקת הנושא בכללותו.

"בראש הצוות תעמוד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי) גב' עמית מררי, שנושא הבקרה על האזנות סתר על פי חוק מצוי בתחום טיפולה. בנוסף לגב' מררי יהיו חברים בצוות שני גורמים נוספים בעלי מומחיות רלוונטית".

בסיומו מבקש היועץ מהמפכ"ל כי המשטרה תעביר לצוות הבדיקה בימים הקרובים את כל הצווים שניתנו להאזנה לתקשורת בין מחשבים בדרך של חדירה סמויה למכשירי קצה במהלך השנים 2020 וכן 2021 גם אם לא מומשו בפועל, לשם בקרה נוספת.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים