שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מנדלבליט יודיע על כתב אישום נגד ליצמן
הרדיפה נמשכת
דיווח: היועמ"ש החליט להגיש כתב אישום נגד יו"ר אגו"י בגין התערבות פסולה בנוגע לסגירת מעדנייה, באשמת מרמה, וכן בגין התערבות בחוות דעת הפסיכיאטר בפרשת ההסגרה
יעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יודיע בקרוב על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד השר יעקב ליצמן – כך דווח ב'חדשות 13'. החקירה נגד השר נקראה "תיק 1452", במסגרתה נחקרו מספר אירועים בהם עלה החשד שליצמן ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד.

על פי הדיווח, הוא יואשם בשתי פרשיות. בפרשת 'גולדיס', יואשם שר השיכון בהתערבות פסולה בנוגע לסגירת בית עסק לממכר מזון, בשל בעיות תברואה. עם זאת, בניגוד להמלצת המשטרה להעמידו לדין בגין שוחד, הוא יואשם ככל הנראה רק בגין מרמה והפרת אמונים.

על פי דיווח ב'ווינט', ב-2015 הוציא מחלק המזון צו סגירה למקום, אבל ליצמן התערב בנושא, ביקש להקפיא את הצו וערך ביקור במסעדה יחד עם מנהל שירות מזון. מהחקירה עלה כי ליצמן הסביר בביקור לגורמי המקצוע איך אפשר להימנע מסגירת העסק, ואמר להם: "אני אוכל במקום הזה". חמישה משתתפים ממנהל המזון במשרד הבריאות אמרו לו שהמקום מסוכן, ובתגובה ליצמן התעניין איך אפשר לבוא לקראתם בתנאי העסקתם. בסופו של דבר אנשי מנהל המזון לא שינו את חוות דעתם.

מהמשטרה נמסר לפני למעלה משנה וחצי כי "ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 הסתיימה חקירת הפרשה המכונה "תיק 1452". במסגרת הפרשה נחקרו מס' אירועים בהם עלה החשד שסגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן – ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד הבריאות".

"האירוע הראשון שנחקר במסגרת הפרשה עסק בניסיונו של סגן השר ליצמן להשפיע באופן פסול על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים עובדי משרד הבריאות אשר מונו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של מועמדת להסגרה לשלטונות אוסטרליה, וזאת בעיצומו של הליך הסגרה תלוי ועומד בבית משפט".

"האירוע השני שנחקר במסגרת הפרשה עסק בהתערבות פסולה לכאורה של סגן השר ליצמן בניסיון להשפיע על הדרגים המקצועיים במשרדו לטובת בית עסק בתחום המזון שבעליו מקורב אליו, וזאת כדי למנוע את הליכי סגירתו בעטיים של ממצאי תברואה חמורים שנמצאו בו והביאו לתחלואה של מס' אנשים שאכלו מתוצרתו".

"במסגרת החקירה נחקרו חשדות לאירועים נוספים, בהם סגן השר ליצמן פעל לכאורה על מנת להשפיע באופן פסול על הדרגים המקצועיים במשרד הבריאות (מב"ן – מרכז לבריאות הנפש) ובמשרדים נוספים למען מספר אסירים, והכל במטרה לסייע בידם להשתחרר בתום 2/3 מתקופת מאסרם ו/או לצאת לחופשות מהכלא".

"החקירה החלה לאחר אישורם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, נוהלה בפיקוחם של ר' אח"מ ור' להב 433, ובוצעה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בליוויה של פרקליטות מחוז ירושלים".

"עם סיום החקירה עמדת משטרת ישראל הינה, כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה כנגד סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות ב"פרשת ההסגרה" ועבירות מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד ב"פרשת בית העסק לממכר מזון". אשר לאירועים שנחקרו ב"פרשת האסירים", חלק מן האירועים התיישנו ולגבי היתר לא נמצאה תשתית ראייתית מספיקה להוכחת החשדות", לשון ההודעה אז.

מלשכתו של ליצמן נמסר אז כי הוא "פעל בכל שנות תפקידו לטובת אזרחי ישראל, בשקיפות מוחלטת ועל-פי חוק. הלשכה נוהגת במדיניות ברורה של דלת פתוחה לסיוע ועזרה לציבור ללא אפליה בין האוכלוסיות והמגזרים וללא בירור מצב הפונים לסיוע. מהודעת המשטרה עולה שהיא סבורה כי לא נעברה עבירה במירב סעיפי החשדות שבהם נחקר ליצמן. אנו בטוחים שיתגלה כי לא נפל פגם במעשיו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים