שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מנדלבליט יפגוש כוחנות נגדית של העם"
סמוטריץ' על נבצרות
יו"ר 'הציונות הדתית': "זה איום על הדמוקרטיה ועל העם ואם מנדלבליט יוביל בכוחנות הפיכה שלטונית הוא יפגוש כוחנות נגדית של העם שיאבק על עצמאותו וריבונותו"
ח"כ בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת | צילום: קובי גדעון, לע"מ

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס ל"איומי הנבצרות" של הבכירים המשפטיים ואמר כי "צריך לומר בקול ברור: מנדלבליט לא מוסמך להוציא את ראש הממשלה לנבצרות. אין חוק כזה ואין חיה כזו. האיום המסוכן הזה אינו איום על נתניהו, הוא בכלל לא העניין. זה איום על הדמוקרטיה ועל העם ואם מנדלבליט יוביל בכוחנות הפיכה שלטונית הוא יפגוש כוחנות נגדית של העם שיאבק על עצמאותו וריבונותו".

את הטון החריף הזה החל סמוטריץ' כבר אתמול, כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו עקיצה למנדלבליט ובנט יחדיו, בעקבות ההחלטה לבטל את ההצבעה על אקוניס. "אדוני היועמ"ש", כתב יו"ר הציונות הדתית. "אביחי, אל תדאג, קצת סבלנות. אוטוטו נפתלי ואיילת מקימים "ממשלת שינוי" ואתה תחזור להיות ראש הממשלה האמיתי".

גורמים משפטיים בכירים שצוטטו אמש במספר כלי תקשורת שיגרו מסרים מאיימים לעברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות החלטתו היום לעלות להצבעה בממשלה את מינוי אופיר אקוניס לשר המשפטים, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

"מדובר במשבר החוקתי החמור ביותר שמדינת ישראל הכירה", אמר הגורם הבכיר שצוטט ב'חדשות 12'. "ראש הממשלה ביצע פיגוע בדמוקרטיה והוא נמצא כפסע מנבצרות". גורמים משפטיים בכירים שצוטטו ב'כאן חדשות' העריכו כי הצעד שעשה ראש שהממשלה בנימין נתניהו מקרב אותו מאוד לנבצרות

"אלמלא עיתוי הרכבת ממשלה, הייתה מתכנסת ישיבה במשרד המשפטים כדי לבחון אם צבר האירועים מהתקופה האחרונה מגיע לכדי נבצרות מהותית", העריכו גורמים שצוטטו ב'ווינט'. לטענתם, נתניהו חצה מזמן את הקו האדום, אולם מכיוון שמנדלבליט לא רוצה להתערב בהליך הפוליטי הנוכחי, הוא מעדיף לתת הזדמנות למערכת הפוליטית להמשיך בשלה.

הגורמים טענו כי "כבר עתה יש יסודות נבצרות שהתמלאו: הפרת ההתחייבות שהעניק נתניהו לבג"ץ ולפיה יחתום על הסכם ניגוד עניינים, המתקפות הקשות שלו על שלטון החוק ושימוש לכאורה בגופי ומשאבי המדינה לשם כך – ועתה החלטת נתניהו לעסוק בבחירת שר המשפטים, שלו יש נגיעה ישירה ואחריות מיניסטריאלית על מערכת המשפט העוסקת גם בענייני המשפט של נתניהו".

בדיווח נטען כי גם גורמים בליכוד משמיעים ביקורת חריפה על התנהלות נתניהו, שלטענת הפרשנים הפוליטיים מרחיקה אותו מהרכבת ממשלה. "ראש הממשלה עשה טעות חמורה", אמר גורם בכיר בליכוד. "כנראה שהעימות עם מנדלבליט חזק ממנו בגלל העניין האישי שלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים