שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מנדלבליט נגד קמפיין החיסונים של נתניהו
"יועץ פוליטי"
היועץ המשפטי לממשלה: השימוש של הליכוד בסלוגן "חוזרים לחיים" בקמפיין הבחירות – אסור. בעתירה דרשו גם לאסור על ביקורים של מועמדי הליכוד במתחמי חיסונים
מנדלבליט לצד נתניהו, בזמנים טוב יותר | צילום: לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע אמש (ראשון) בחוות דעתו לוועדת הבחירות המרכזית כי יש לאסור על ראש הממשלה בנימין נתניהו לעשות שימוש בסלוגן החיסונים של משרד הבריאות, "חוזרים לחיים". זאת בתגובה לעתירה של עמותת אחריות לאומית שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזיות נגד השימוש שעושה הליכוד בסלוגן.

"המדינה מבקשת לאסור מחברי הליכוד לעשות תעמולת בחירות תוך שימוש בסלוגן של משרד הבריאות 'חוזרים לחיים'", נמסר מטעם מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה לעתירה, לפיה הליכוד עושה תעמולת בחירות אסורה. "עמדת המדינה היא כי השימוש מהווה הפרה של החוק – משרד הבריאות השתמש בסלוגן זה עוד קודם לכן".

באשר לדרישה לאסור ביקורים של ראש הממשלה, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ומועמדי ליכוד אחרים במתחמי החיסונים, עולה מתגובת המדינה כי משרד המשפטים קיים באחרונה דיון בנושא וגיבש קריטריונים לגבי קיום אירועים שכאלה בהשתתפותם.

"על רקע בקשות רבות לקיום אירועים בהשתתפותם של חברי הממשלה מכוח תפקידם הציבורי שהצדקתם נסמכת על מבצע החיסונים, ובעקבות דיון שהתקיים בסוגייה, הגדיר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אמות מידה לבחינת בקשות של חברי ממשלה לעריכת ביקורים כאמור", נכתב בתשובת המדינה.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התייחס לדברים הבוקר בראיון לרדיו 103' ואמר כי "אפשר ללכת צעד קדימה, הוא יכול לאסור לשלשל פתק מחל לקלפי, לאסור על נתניהו להופיע בטלוויזיה, לאסור על הליכוד, שלדעתי אמר ראשון את ה'חוזרים לחיים', אתם מבינים את האבסורד? היועמ"ש מזה זמן רב מתנהג בניגוד עניינים, כמו שחקן פוליטי, כמו חבר במפלגת רק לא ביבי".

במענה לשאלה האם היועמ"ש רוצה שהציבור לא יצביע מחל ענה אוחנה: "חד משמעית, היועמ"ש פועל כשחקן פוליטי במפלגות רק לא ביבי. גם ההגונים שמצביעים 'רק לא ביבי', גם הם מכירים בכך, אבל להם זה לא מפריע".

"מי שיכול להדיח את היועמ"ש זו הוועדה שמינתה אותו שצריכה לדון בהחלטה הזאת ולהביא את המלצתה לממשלה, ורק לאחר מכן אפשר לבצע הליך הדחה", אמר השר כשנשאל האם צריך להדיח אותו אם תוקם ממשלת ימין 'על מלא', והוסיף: היועמ"ש, היות והוא פועל בניגוד עניינים זמן רב, היה צריך להתפטר מתפקידו. כל מה שהוא יכול לעשות כדי שנתניהו לא יהיה רה"מ הוא יעשה".

עוד אמר השר, כי "כשהיועמ"ש אוחז בשני כובעים, אחד היועמ"ש והשני ראש התביעה הכללית ומגיש כתב אישום במסגרת אישום, אני חושב ששגוי ומופרך נגד רה"מ, מאותו רגע כל עתידו ויוקרתו תלויים בהרשעתו של רה"מ, ובהפסקת כהונתו מכיוון שאחרת הוא לא יוכל להראות את פניו ברבים. אילו כתב האישום ההזוי והמופרך יסתיים בזיכוי הוא לא יוכל להיראות בציבור אחרי שהוא גרר את המדינה. כשהוא לוקח החלטה על אופן והיקף המימון של הגנתו של רה"מ הוא בניגוד עניינים, זה ברור. הוא רוצה שתהיה לו הגנה כמה שפחות טובה, הוא רוצה להרשיע אותו. הוא היה צריך לגזור על עצמו איפוק ולהגיד שהוא מצוי בניגוד עניינים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים