שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מנהיגי דנמרק ואוסטריה יגיעו היום לישראל
פסגת חיסונים
נתניהו יארח את מנהיגי המדינות האירופיות בירושלים, במטרה לקדם את שת"פ ומחקר. "לו הייתי יכולה, הייתי חוזרת מישראל עם מטוס מלא חיסונים", אמרה ר"מ דנמרק
נתניהו נפגש עם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ | צילום: חיים צח, לע"מ

בהמשך לשיחות פורום המנהיגים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יגיעו היום (חמישי) קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ וראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן לפסגת חיסונים משותפת בישראל עם רה״מ נתניהו, בה יקודם שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי המחקר, הפיתוח וייצור החיסונים.

השניים צפויים לבחון את קמפיין החיסונים הישראלי שזוכה לשבחים בעולם על קצב התקדמותו המהיר. בישראל מכנים את הביקור "פסגת חיסונים". קורץ ופרדריקסן ידונו במהלכו עם נתניהו בהקמת תאגיד משותף להקמת מפעל למחקר, פיתוח וייצור חיסונים.

בלשכת ראש הממשלה עדכנו כי בשעה 16:00 ייפגש נתניהו עם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ וראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן ל"מפגש פסגה בירושלים בנושא החיסונים וקידום תאגיד משותף להקמת מפעל למחקר, פיתוח וייצור חיסונים". ב-17:00 יקיימו הצהרות לתקשורת, לאחר מכן ייערכו ישיבת עבודה מורחבת עם הצוותים המקצועיים של שלוש המדינות.

קנצלר אוסטריה אמר השבוע כי ארצו ודנמרק ישתפו פעולה עם ישראל ביצור חיסונים נגד נגיף הקורונה. הוא אמר כי מבצע החיסונים באיחוד האירופי "איטי מדי" ו"עלינו להיות מוכנים למוטציות נוספות ואנחנו לא יכולים להיות תלויים עוד רק על האיחוד האירופי ביצור חיסונים מדור שני".

ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן, אמרה כי יש צורך בפעולה חד-צדדית בשל הקשיים באספקת החיסונים. "אני לא חושבת שהאסטרטגיה של האיחוד האירופי מספיקה לבדה, משום שאנחנו צריכים להגדיל את היכולת", אמרה. "לכן אנחנו ברי-מזרל להתחיל עכשיו בשותפות עם ישראל".

"לו הייתי יכולה, הייתי חוזרת מישראל עם מטוס מלא חיסונים", אמרה פרדריקסן לטלוויזיה הדנית. לכלי תקשורת אחרת ששאל אותה מדוע לא תעשה זאת- ענתה "ניסיתי".  היא הזכירה כי "ישראל נמצאת בחזית המאבק בקורונה. שיתוף פעולה ארוך-טווח ואסטרטגי יכול להיות בעל חשיבות קריטית להשגת שליטה על המגיפה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים