שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מנהיגי הדתות בקריאה משותפת להתחסן
מבית הנשיא
מנהיגי הדתות: "קדושת החיים היא ערך עליון, והצלת כל אדם שנברא בצלם ובאופן שוויוני היא מחויבות דתית גדולה ביותר"
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביחד עם שר הבריאות ואנשי דת מכל העדות באירוע משותף למאבק בנגיף הקורונה | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח בבית הנשיא היום (חמישי), את מנהיגי הדתות בישראל ויצא עמם בקריאה מיוחדת לתמוך בהתחסנות נגד נגיף הקורונה. עוד השתתפו במפגש שר הבריאות ניצן הורוביץ ופרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא.

לפסגה הייחודית הצטרפו בכירי הדתות המרכזיות בישראל: הרב דוד לאו הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף הראשון לציון, הפטריארך תיאופילוס ה- 3 הפטריארך היווני אורתודוכסי, הפטריארך בטיסטה פייטרו פיצאבאלה הפטריארך הלטיני, ארכיבישוף ד"ר יוסף מתא ראש הכנסייה היוונית קאתולית, חיפה והגליל, שיח' עבד אלחכים סמארה נשיא בית הדין השרעי לערעורים, שיח' ג'מאל עוברה המפקח על האימאמים באגף לעדות, משרד הפנים, שיח' זיאד אבו מוך מנהל תחום בכיר מוסלמים באגף לעדות, משרד הפנים, השיח' מואפק טריף מנהיג העדה הדרוזית וד"ר דיוויד ראטסטין מזכ"ל התנועה הבהאית בישראל.

במסגרת האירוע מנהיגי הדתות יצאו יחד בקריאה משותפת: "הדתות מקדשות את החיים ואת השמירה על הבריאות בדרגה הגבוהה ביותר. קדושת החיים היא ערך עליון, והצלת כל אדם שנברא בצלם ובאופן שוויוני היא מחויבות דתית גדולה ביותר."

"לצד התפילות אנו קוראים לכל בני האדם באשר הם להתחסן בהקדם, שכן מדובר בחיסון יעיל ובטוח, שהוכח על ידי חיסון של למעלה מ-3 מיליארד בני אדם ברחבי העולם, שהיה הגורם העיקרי לצמצום דרסטי של המגפה, ושאושר על ידי הגופים הרגולטוריים המקצועיים החשובים ביותר בעולם. יחד עם החיסונים אנו פונים לכולם להמשיך בשמירה על כל כללי המניעה כפי שהמדע והרפואה דורשים, בכל מקום לפי המצב הנדרש."

הנשיא הודה למנהיגי הדתות על הגעתם והדגיש את חשיבות אחריותם ותמיכתם במאמץ הלאומי למאבק בקורונה: ״להנהגה רוחנית אין תחליף, יש לה השפעה עצומה. אני רוצה לבקש מכם לתת גיבוי ותמיכה למשרד הבריאות ולכל עובדי מערכת הבריאות. אני מבקש מכל השותפים כאן- אנשי אמונה ומנהיגים, לגנות בכל תוקף את כל מי שתוקף איש רפואה או איש מערכת הבריאות. השותפות הבין דתית היא כוח עצום. אני חושב שהעובדה שדווקא מתוך ארץ הקודש יוצאת הקריאה הזאת מהווה דוגמה ומופת. אני מבקש להודות לכל העוסקים במלאכה ומאחל לכולנו שנצא בתפילה ובישועה גדולה.״

מנהיגי הדתות ערכו עם הנשיא שיחה פתוחה על חשיבות החיסונים והשמירה על הנחיות בריאות הציבור, ועל אחריותם המשותפת בנושא.

ניצן הורוביץ, שר הבריאות אמר: ״הקורונה לא מכירה בגבולות. לא בין מדינות, לא עדות לא מעמדות וגם לא דתות. ההצלחה במאבק בקורונה תלויה בצורה ישירה בשילוב הידיים של ההנהגה הדתית ובמהלך כל הדרך ראינו הנהגה אחרית שרואה לנגד עיניה את פיקוח הנפש וערך חיי האדם כערך מוביל. אני רוצה להודות לכם מקרב לב, ראשי ההנהגה הדתית בישראל מכל הדתות והזרמים על החלק המרכזי שלכם במאמץ הלאומי והעולמי במאבק בקורונה.״

את המפגש יזם ארגון "התחסנות אימפקט מירושלים לעולם" במטרה לשתף בניסיון הייחודי הישראלי בהתמודדות עם התחסנות בקורונה אל עמי העולם, באמצעות שיתוף פעולה מקצועי, ייחודי ובין דתי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים