שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מנהיגי העולם לא מחכים לתוצאות הרשמיות
מברכים את ביידן
בעולם לא ממתינים לתוצאות האמת וממהרים לברך את ג'ו ביידן על ניצחונו • ג'ונסון מצפה לחדש את ההסכמים שבוטלו • א-סיסי הוא המברך הראשון בעולם הערבי
עבד אל-פתאח א-סיסי | צילום: שאטרסטוק

מנהיגי העולם בירכו הערב בזה אחר זה את נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן, וזאת בניגוד לנהוג בדרך כלל, להמתין עד לפרסום תוצאות הבחירות הרשמיות במדינה. ניצחונו של ביידן הוכרז הערב בכלל כלי התקשורת המובילים בארה"ב, לאחר שהמדגמים הראו כי הוא זוכה ב-20 האלקטורים של מדינת פנסילבניה ובכך הופך למנצח הבלתי מעורער של בחירות 2020.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, היה המנהיג העולמי הראשון שבירך את ביידן על ניצחונו: "שתי המדינות שלנו הן חברות קרובות, שותפות ובעלי ברית. אנו חולקים מערכת יחסים ייחודית על הבמה העולמית. אני ממש מצפה לעבוד יחד ולבנות על כך איתכם", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך את המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, על ניצחונו בבחירות: "האמריקנים בחרו את הנשיא שלהם. ברכות לג'ו ביידן וקמלה האריס. יש לנו הרבה לעשות כדי להתגבר על האתגרים של היום".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בירכה אף היא את ביידן: "אני מצפה לשיתוף הפעולה המשותף עם הנשיא ביידן. החברות הטרנס-אטלנטית שלנו היא בלתי-ניתנת להחלפה אם נתגבר על האתגרים הגדולים של זמננו", צייצה מרקל.

גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בירך את המנצח המסתמן, תוך שהוא רומז כי הוא מצפה לחדש את ההסכמים שביטל הנשיא המכהן דונלד טראמפ. "ארצות הברית היא בעלת הברית החשובה ביותר שלנו ואני מצפה לעבוד יחד על סדרי העדיפויות המשותפים שלנו – החל בשינויי האקלים ועד סחר וביטחון", אמר ג'ונסון.

המנהיג הערבי הראשון לברך את ג'ו ביידן על ניצחונו היא נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. דוברו מסר בשמו הצהרה לפיה "הנשיא הדגיש את השאיפה לשיתוף פעולה וחיזוק היחסים הדו-צדדיים האסטרטגיים בין מצרים לארצות הברית, לטובת שתי המדינות והעמים".

מלך ירדן עבדאללה השני צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ואת סגניתו קאמלה האריס. אני מצפה לעבוד איתכם במטרה לקדם את השותפות בין ירדן וארה"ב".

יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בין זאיד, צייץ: "איחוד האמירויות וארה"ב הן ידידות ובעלות ברית עם שותפות היסטורית חזקה שאנו מצפים לחזק אותה ביחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים