שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מנהיג האופוזיציה שהורעל חזר ונעצר
סערה ברוסיה
מטוסו של מנהיג האופוזיציה הרוסי הוסט ממסלולו לכיוון נמל תעופה אחר מעט לפני נחיתתו, והרשויות עצרו אנשים שהמתינו לו בשדה. השוטרים עצרו גם את תומכיו
אלכסיי נבלני | צילום: Jonas Petrovas, שאטרסטוק

מנהיג האופוזיציה הרוסית אלכסיי נבלני, שהורעל לפני חמישה חודשים – לטענתו – בידי שליחיו של נשיא רוסיה פוטין ואושפז במצב קשה, נחת היום (ראשון) בנמל התעופה שרמטייבו במקום בנמל וונוקובו כמתוכנן. דוברו של נבלני שהתלווה אליו לטיסה אמר לעיתונאים על המטוס: "עד הדקה האחרונה סירבנו להאמין, הם כה מפחדים". מיד לאחר נחיתתו הוא נעצר.

נבלני ורעייתו יוליה טסו עם עשרות עיתונאים שליוו אותם למוסקבה. לאחר שהודה לאנשי חברת התעופה באנגלית, הוא התיישב במושב החלון בשורה 13, ונראה במצב רוח טוב. "אילו דברים רעים יכולים לקרות לי ברוסיה? יעצרו אותי? אני חף מפשע", אמר לתקשורת. "חזרתי, הבית שלי פה. אני לא מפחד מכלום כי אני יודע שהצדק איתי".

לפני מועד הנחיתה המקורי בנמל התעופה ונוקובו, המשטרה, שנפרסה בכוחות גדולים, עצרה כמה אנשים, בהם מקורביו של נבלני ופינתה את אזור ההמתנה של תומכיו. זמן קצר לקראת הנחיתה, נסגר באופן פתאומי הנמל בטענה שהצטבר שלג על מסלולי הנחיתות והמטוס של נבלני הוסט לנמל התעופה שרמטייבו.

עם מעצרו, היועץ לביטחון לאומי המיועד של ארצות הברית בממשל ביידן, ג'ייק סאליבן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יש לשחררו מייד ולמצות את הדין עם מי שניסה להתנקש בו. המתקפה של הקרמלין על נבלני היא לא רק הפרת זכויות אדם, אלא גם עלבון לאזרחי רוסיה שרוצים שקולם יישמע".

באוגוסט הועבר נבלני לטיפול נמרץ בבית חולים בברלין אחרי שהורעל ברוסיה, בניסיון חיסול שהמערב מייחס לקרמלין. השלטון במוסקבה הכחיש את מעורבותו. נבלני משוכנע שאנשי ה-FSB, שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, הרעילו אותו בחומר המסוכן נוביצ'וק בהוראת הנשיא פוטין.

לפני כשלושה חודשים האשים נבלני את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהרעלה. "אין לי כל גרסה אחרת להתרחשויות", הצהיר בריאיון למגזין הגרמני דר שפיגל. נבלני הודיע כי יחזור לרוסיה, והצהיר: "אין בי כל פחד – והמשימה שלי כעת היא להישאר כזה". על הרגע שבו הורעל סיפר מתנגד המשטר כי "לא הרגשתי כל כאב, אבל ידעתי שאני גוסס".

שובו של נבלני הוא התרסה נוספת של איש האופוזיציה נגד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שככל הנראה עומד מאחורי הניסיונות לשים קץ לחייו של המנהיג. פרטי ניסיון ההתנקשות וזהותם של חברי חוליית המתנקשים נחשפו בשנה שעברה במסמך שפרסם אתר התחקירים "בלינגקט" וגרם מבוכה קשה לשירותי הביטחון הרוסיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים