שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מנהיג חמאס בעזה סינוואר תועד בפומבי
יצא מהמחילה
הזרוע הצבאית של חמאס ערכה "תהלוכת ניצחון" • הנייה: מודה לאיראן על הנשק והמימון • בכיר בחמאס: אם ישראל תחסל את סינוואר או דף – נפתח בסבב חדש
יחיא סנוואר | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

בפעם הראשונה מאז סיום מבצע "שומר החומות", יחיא סינוואר נראה בפומבי ברצועת עזה. סינוואר ביקר את משפחתו של מח"ט עזה באסם עיסא, שחוסל בתחילת הלחימה, והתחבק עם בנו. במקביל, וכמו בסיום כל סבב, ערכה הזרוע הצבאית של חמאס "תהלוכת ניצחון".

ההופעה הזאת מגיעה לאחר שבלילה שבין חמישי לשישי, שבו נקבעה הפסקת האש, יצאו המוני פלסטינים לרחובות ל"חגיגות ניצחון" ברצועה. במהלך החגיגות, נאם בפני הקהל סגנו של סינוואר, ח'ליל אל-חיה.

חמאס מנסה למנוע מישראל נגישות למידע פנים עזתי שיכול לעזור להם לבנות מחדש את בנק המטרות לקראת סבב הלחימה הבא. הסוכנות לביטחון פנים בעזה הזהירה את תושבי הרצועה מפני הפצת מידע שעשוי לשמש את "כוחות הכיבוש".

בכיר בארגון הטרור בחמאס אמר ל'כאן חדשות' כי אם ישראל תחסל את בכירי הארגון יחיא סינוואר או מוחמד דף – הדבר יוביל לסבב לחימה נוסף מרצועת עזה. עוד אמר הבכיר בחמאס כי ישראל לא תציב תנאים לשיקום רצועת עזה, וכי בארגון מציעים לה שלא לעצור את הכסף הקאטרי.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אימסעאיל הנייה, הגיב לסיום המערכה: "הניצחון היה אסטרטגי, השיקום של עזה בדרך". במהלך נאומו, הודה הנייה לאיראן על הסיוע במימון ובתמיכתה הצבאית במבצע, וקרא למדיניות ערביות לסייע בשיקומה של העיר עזה.

"עזה התקוממה כדי להגן על ירושלים, על האסלאם ועל מסגד אל-אקצא", אמר הנייה. הוא הזכיר גם את שכונת שייח' ג'ראח ואת שער שכם. "הניצחון הזה נוצר בדמם של השהידים שנפלו במערכה הזו". סגן ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס מוסא אבו מרזוק איים בהסלמה מחודשת: "אם ישראל תשוב לגרש פלסטינים מבתיהם, אז כל האפשרויות פתוחות".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי קרא למדינות מוסלמיות להירתם למען בנייתה המחודשת של עזה: "מדינות מוסלמיות חייבות לתמוך בפלסטינים מבחינה צבאית או כלכלית, או בבנייה מחדש של התשתיות בעזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים