שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מנהל המחלקה התגייס לעזרת המתמחים
מחאת המתמחים
"אין לנו ספק שהשר הורביץ שוקל את ההצעה בכובד ראש" אמרו ד"ר ביטרמן ובכירי הר"י לאחר שנפגשו עם שר הבריאות ניצן הורוביץ במטרה לפתור את המשבר
ד"ר ביטרמן, יו"ר הר"י ד"ר חגי, ד"ר פלדמן ושר הבריאות במפגש | צילום: דוברות הר"י

מאבקם של הרופאים המתמחים בקיצור משך התורנות שלהם מטריד מאוד את עולם הבריאות והרפואה בישראל וגם ד"ר אריה ביטרמן מנהל המחלקה הכירורגית א' בכרמל המשמש גם כסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית ויו"ר ועד הרופאים של חטיבת בתי החולים בשרותי בריאות כללית התגייס לעזרה בפתרון משבר המתמחים.

השבוע נפגש ד"ר ביטרמן יחד עם בכירי ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) עם שר הבריאות ניצן הורוביץ במאמץ משותף כדי למנוע את משבר ההתפטרות של המתמחים וכדי להביא לפתרון יצירתי ואחראי למשבר.

ראשי ההסתדרות הרפואית ובהם ד"ר ביטרמן בשיתוף נציגי פורום המתמחים של הר"י נפגשו עם השר הורוביץ והגישו הצעה לשיפור משמעותי במתווה הרפורמה לקיצור התורניות. מדובר בניסיון להקדים ולהרחיב את אופן היישום תוך עמידה על מסגרת אחראית ומגובה בתקנים ומשאבים. "אין לנו ספק שהשר הורביץ שוקל את ההצעה בכובד ראש" אמרו ד"ר ביטרמן ובכירי הר"י.

במפגש עם השר השתתפו פרופ' ציון חגי יו"ר הר"י, יו"ר איגוד רופאי המדינה ד"ר זאב פלדמן, ד"ר ביטרמן מכרמל המשמש כסגן יו"ר הר"י ויו"ר חטיבת רופאי בתי החולים של הכללית ומנכ"לית הר"י עו"ד לאה הפנר.

בהסתדרות הרפואית שהיא כיום הגוף הרשמי המייצג את כלל רופאי המדינה מכל הסקטורים חברים ורשומים כ-29,000 רופאים מתוכם כ-6500 מתמחים. ד"ר ביטרמן אומר כי הוא מבין היטב את כאבם וצעקתם של הרופאים המתמחים.

"כאבא לשני רופאים אני מכיר ומרגיש מקרוב את התחושות הקשות של הרופאים המתמחים. אני חושב שצריך לבוא לקראת המתמחים ולקצר את משך התורניות . צריך להיזהר לא לשפוך את התינוק עם המים ולטפל במשבר באחריות ומקצועיות".

"יש מקום לקצר את שעות התורניות תוך שמירה על רמת התמחות גבוה ותוך שמירה על שכר הרופאים. אני מאמין כי יש ליישם את ההסכם תחילה בפריפריה , ובתי החולים שלה צריכים להיות ראשונים כדי להעניק טיפול יסודי והוגן בפתרון הבעיה".

"אני מאמין", מסכם ד"ר ביטרמן. "שיחד עם משרד הבריאות משרד הכלכלה ומשרד האוצר בשת"פ מלא עם הר"י שהיא הגוף היציג של הרופאים בישראל. אפשר להגיע להסכם טוב שיתן קיצור שעות ופתרון מלא ושלם לבעיית המתמחים בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים