שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מניח שיתקשר לנתניהו בשבוע הקרוב"
מקורב לביידן
שגריר ממשל אובמה אומר כי "ביידן רואה באיראן משטר מסוכן שמנסה להשיג נשק גרעיני ותומר טרור. היא נמצאת עכשיו מרחק של כארבעה חודשים מפריצה לנשק גרעיני"
דן שפירו | צילום: שגרירות ארה"ב
צילום: אגודת ידידי מכון ויצמן

דן שפירו, לשעבר שגריר ארצות הברית בישראל ומי שנחשב מקורב לנשיא ג'ו ביידן, אמר הערב (יום רביעי) באירוע מקוון של אגודות ידידי מכון ויצמן: "זה שביידן לא שוחח עם נתניהו לא אומר שישראל לא חשובה. אני מניח שהשיחה תגיע בשבוע הקרוב". לדבריו, "איראן נמצאת במרחק של פחות מחצי שנה מפיתוח נשק גרעיני".

לדבריו, ביידן טרם שוחח עם נתניהו מכיוון שהוא העדיף קודם לדבר עם מנהיגי בנות הברית של ארצות הברית שיתמודדו עימו מול רוסיה וסין. "לישראל אין כל כך תפקיד בזה, אבל זה לא אומר שישראל לא חשובה. מזכיר המדינה ומזכיר ההגנה שלו דיברו עם מקביליהם בישראל, אבל הוא בחר קודם לדבר עם מי שהכי דחוף לו לדבר איתו. אין סיבה לדאגה", אמר.

לדברי שפירו, "ביידן התעקש שמזכיר המדינה ידבר עם שר החוץ של ישראל ושמזכיר ההגנה ידבר עם מקבילו הישראלי. הוא מנסה לקדם את היחסים". בנוגע לסוגייה האיראנית אמר שפירו: "ביידן רואה באיראן משטר מסוכן שמנסה להשיג נשק גרעיני ותומר טרור. אחרי שטראמפ יצא מההסכם ואיראן החלה להפר את מחויבויתיה – היא נמצאת עכשיו מרחק של כארבעה חודשים מפריצה לנשק גרעיני. זה מציאותי".

שפירו הבהיר כי ביידן היה מאז ומתמיד לתומך נלהב של ישראל, עוד מהיותו סנאטור. הוא הבטיח כי שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל וארה"ב לא צפוי להשתנות ביחס לנעשה בתקופת טראמפ, ואמר כי ביידן מתכוון להקפיד על המשך הסיוע, לרבות המודיעין והתרגילים המשותפים, הפיתוח הטכנולוגיים ועוד. בנוסף הדגיש כי הוא מעריך שארה"ב תפעל להגן על ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג

עוד אמר שפירו כי הממשל האמריקני הנוכחי רואה בהסכמי אברהם הזדמנות לכך שאיראן עשויה לראות את הדינמיקה החדשה שמתפתחת באזור. "זה נותן לה פחות הזדמנויות וגם יוצר הזדמנויות לארה"ב כדי לתמוך יותר. ביידן כבר אמר שהוא ינסה להרחיב את הנורמליזציה לסעודיה, כווית ועוד", הוסיף.

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון עורר לעג ברשת אחרי שצייץ בחשבון הטוויטר שלו קריאה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן להתקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו. "התקשרת למנהיגים מקנדה, מקסיקו, בריטניה, הודו, צרפת, גרמניה, יפן, אוסטרליה, דרום קוריאה ורוסיה", צייץ דנון. "אולי הגיע הזמן שתתקשר למנהיג של ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בראיון ל'ערוץ 20' כי "אני מכיר את הנשיא ג'ו ביידן קרוב ל-40 שנה והוא ידידי האישי. זה לא אומר שהיו אי הסכמות. היו כמה. אולי בנושא איראן, אולי בנושא הפלסטיני", רומז נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים